Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Dos reusencs denuncien sentir-se discriminats per parlar en català en un curs subvencionat per la Generalitat

Dos reusencs han explicat que en un curs d'animació sociocultural que s'impartia a Tarragona, subvencionat per la Unió Europea i el departament de Treball, se'ls va discriminar per parlar en català i no voler canviar la llengua. L'Àngel Querol, tècnic cultural de l'ajuntament de Reus, explica que quan van arribar al curs van adonar-se que les classes eren en castellà ja que la professora era sud-americana i que això, segons ell, en un principi "no tenia perquè ocasionar cap problema". A partir d'aquí, tant l'Àngel com la Txell Rosselló, l'altra noia reusenca, afirmen que es van sentir "pressionats, coaccionats i agredits verbalment", tant per part de la professora com per la resta d'alumnes.

El passat dilluns a la tarda s'iniciava a Tarragona aquest curs. En iniciar-se la classe, els alumnes s'havien de presentar davant els seus companys i va ser llavors quan l'Àngel Querol va començar a fer-ho en català. Segons assenyala Querol, la professora del curs, d'origen sud-americà, va demanar-li que "pel bé de la classe" canviés de llengua, però ell va negar-s'hi i no va acabar la seva presentació. Més tard va incorporar-se al curs l'altra noia reusenca, estudiant de la Universitat Rovira i Virgili, Txell Rosselló. Ella també va presentar-se en català però ningú li va dir res.

Una vegada començada la classe, la professora els va demanar si podien expressar les seves aportacions en castellà i ells s'hi van negar argumentant que s'expressaven millor en la seva llengua. Els dos reusencs lamenten l'actitud de la professora i asseguren que ella va propiciar que la resta d'alumnes no respectessin la seva opció de parlar en llengua catalana. A partir d'aquell moment, tant Querol com Rosselló expliquen que es van sentir "ofesos i incompresos", en veure que els altres companys de classe i que la mateixa professora els rebutjaven i els "agredien verbalment".

Segons Querol, en cap moment van demanar que el curs s'impartís en català sinó que el que denuncien és el fet de no poder-se expressar en la seva llengua, tractant-se d'un curs subvencionat per la Generalitat. Els dos alumnes estan mirant on poden adreçar-se per denunciar el cas.

Darrera actualització ( Divendres, 3 de setembre del 2010 00:29 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter