El departament de Salut de la Generalitat ha informat aquest dissabte que s'han detectat dos casos de grip nova al centre d'internament d'immigrants de la Zona Franca de Barcelona.
Un portaveu del departament de Salut ha explicat que es tracta d'episodis aïllats i que no es tracta de cap brot epidèmic, que es declara quan es detecten almenys tres casos simultanis.
La Prefectura Superior de Policia de Catalunya ha informat que els dos casos, tots dos d'homes joves procedents del nord d'Àfrica que estaven a l'espera de ser repatriats al seu país, es van detectar fa uns deu dies.
En advertir-se els símptomes que presentaven, els dos immigrants van ser traslladats a l'Hospital del Mar de Barcelona, on van estar ingressats uns 7 dies, abans de ser donats d'alta.
Un portaveu de la Policia Nacional ha assegurat que després de detectar-se els dos casos, i fins que les anàlisis mèdiques van confirmar que es tractava de grip A, no es van admetre més immigrants al centre d'internament de Zona Franca, on en l'actualitat hi ha 117 persones. La mateixa font ha assegurat que no s'han produït nous casos en aquest centre.
Ahir, en una casa de colònies
Ahir, la conselleria va confirmar l'aparició d'un brot de la grip A en una casa de colònies de la població de Dosrius (Maresme). En aquest cas, un dels nens va donar positiu en la prova diagnòstica de la grip A, de manera que es considera que 16 nens més que presentaven els mateix símptomes, tots lleus, també han contret el virus.
La grip A ha presentat aquesta setmana un lleuger increment respecte a setmanes anteriors i, malgrat que continua mantenint-se per sota del nivell epidèmic, amb casos esporàdics i algun brot local, la seva taxa d'incidència ja és de 70 casos per cada 100.000 persones, segons Salut.
La majoria dels nous casos registrats han presentat un quadre gripal lleu, amb una recuperació en pocs dies, encara que tres persones més es troben en estat greu, ingressades a l'UCI d'hospitals catalans.
Es tracta d'un home de 31 anys, ingressat a l'Hospital del Mar de Barcelona, un home de 32, a l'Hospital Joan XXIII de Tarragona, i un altre home de 56, a l'Hospital de Sant Pau, a Barcelona. Al marge, a principi de setmana va morir una dona de 35 anys a Girona, després d'haver ingressat amb la grip i altre patologies prèvies.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.