La Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) creu que la proposta de l'alcalde, Jordi Hereu, de presentar la candidatura de la ciutat com a seu olímpica per als Jocs d'Hivern del 2022 és "desencertada i inadequada".
En un comunicat, els veïns opinen que la candidatura no suposa "una resposta nova" als problemes i reptes que té la ciutat ni tampoc substitueix "el que ens fa falta en un moment difícil com aquest: polítiques de transformació reals orientades a resoldre els greus problemes socials i ambientals que té Barcelona", indiquen.
La política de grans esdeveniments, ja utilitzada en anteriors ocasions per impulsar el creixement de la ciutat i la construcció d'hotels i equipaments, com va succeir el 1992 amb la celebració de les Olimpíades d'Estiu o el 2004 amb el Fòrum de les Cultures, està lligada, segons els veïns, a un model turístic que "ha tocat sostre".
"No sembla que uns Jocs d'Hivern es puguin considerar cap model de ciutat sostenible ni que contribueixin localment a la necessària resposta davant del canvi climàtic", s'afirma en el comunicat.
El turisme diu sí
En canvi, el director general de Turisme de Barcelona, Pere Duran, ha assegurat avui que l'anunci de la candidatura de Barcelona 2022 és "la millor notícia" que podria haver tingut el sector. Duran, que creu que Catalunya està més que preparada per acollir un esdeveniment d'aquest tipus, ha explicat que la ciutat de Barcelona és "molt coneguda al món", encara que no se l'associa amb el turisme de neu, malgrat estar a poc més d'una hora de les estacions d'esquí.
Societat
La Federació de veïns de Barcelona creu que la proposta és "desencertada"
El director general de Turisme diu que a partir d'ara treballaran per construir el binomi Barcelona-neu
Notícies relacionades
- Barcelona presenta amb els Pirineus la seva candidatura als Jocs Olímpics d'hivern 2022
- La premsa aragonesa acusa Barcelona de "frustrar el somni" del Jocs 2022
- Barcelona vol organitzar els Jocs Olímpics d'Hivern del 2022
- Objectiu 2022: millorar la connexió Barcelona-Pirineus
- Hereu evoca l'esperit de Barcelona 92 per impulsar la candidatura Barcelona-Pirineus als Jocs d'Hivern del 2022
- La Seu d'Urgell s'ofereix per ser la segona seu dels Jocs Olímpics d'Hivern 2022
- Els Jocs es juguen al Facebook
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.