L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, comença avui un viatge oficial de cinc dies a Vancouver, on se celebren els XXI Jocs Olímpics d'Hivern, per aprendre com s'organitza un esdeveniment d'aquestes característiques, un mes després d'anunciar que vol presentar-se amb el Pirineu per als Jocs del 2022.
Segons informa l'Ajuntament en un comunicat, la delegació també està formada pel delegat d'Esports, Pere Alcober, el delegat de presidència, Ignasi Cardelús, Isidre Rigau, expert en dossiers olímpics, i Enric Truñó, que va ser regidor dels Jocs d'Estiu de 1992.
No s'inclouen a la comitiva els líders de l'oposició Xavier Trias (CiU), Alberto Fernández Díaz (PP) ni Jordi Portabella (ERC), tot i haver-hi estat convidats, ni tampoc el soci d'Hereu, Ricard Gomà (ICV-EUiA), que rebutja uns nous Jocs a Barcelona.
En el primer ple després de l'anunci d'Hereu, que es va fer el 5 de febrer, l'alcalde es va quedar sol en la defensa d'aquests jocs. L'oposició aprofitarà les comissions municipals d'aquesta setmana per tornar a demanar al govern municipal informes de viabilitat dels Jocs.
Durant el viatge, Hereu assistirà a diverses competicions esportives, tant a Vancouver com a Whistler, a uns 120 quilòmetres de la ciutat.
A més de coincidir amb atletes catalans que competeixen en aquests esports, el Comitè Olímpic Internacional (COI) ha convidat la delegació de Barcelona a visitar totes les instal·lacions olímpiques i a conèixer de prop tota l'organització de l'esdeveniment.
Durant el viatge, Hereu també acudirà a la recepció de delegacions organitzada per l'alcalde de Vancouver, Gregor Robertson. Segons l'Ajuntament, aquesta visita permetrà a la delegació de la capital catalana conèixer "de primera mà" les rigoroses especificitats tècniques i urbanístiques que requereix el COI.
Societat
Hereu viatja a Vancouver per aprendre com organitzar uns Jocs
En la comitiva que es desplaça a la ciutat canadenca no hi ha cap membre de l'oposició de l'Ajuntament de Barcelona, tot i haver estat convidats
Notícies relacionades
- Hereu nomena l'exjugador del Barça d'handbol Òscar Grau director de l'Oficina Tècnica dels Jocs 2022
- Arrencada discreta dels catalans a Vancouver
- Belloch: "Hauria preferit un rival de menys entitat" per als Jocs del 2022
- El Pirineu reclama a Hereu millorar accessos i infraestructures per als Jocs del 2022
- A Hereu li 'neven' les crítiques
- Hereu es queda sol amb els Jocs
- Hereu perfila uns Jocs amb tres viles i entrenaments a Andorra
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.