Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La consellera de Salut anuncia que Catalunya ha entrat en fase de "difusió epidèmica" de grip A

Marina Geli destaca que la malaltia és benigna i que l'increment de casos és normal i previsible en aquesta època. Un home de 29 anys amb patologies prèvies ha estat, dijous a la matinada a Reus, la cinquena víctima

El nombre de casos de grip nova a Catalunya ha superat els cent casos per cada 100.000 habitants Foto: Miquel Anglarill .
La consellera de Salut, Marina Geli, ha avançat aquest dijous que Catalunya es troba en fase de "difusió epidèmica" per grip nova, ja que s'ha superat la taxa d'incidència de 100 casos per cada 100.000 habitants. La consellera de Salut destaca la gran benignitat de l'afectació de la malaltia i considera normal que hagi augmentat la seva incidència entre la població

La consellera ha afirmat que la superació del llindar –aquesta setmana s'ha arribat als 110 casos– "no vol dir gravetat" i ha precisat que els casos han augmentat com era "normal". Geli, que assistia a Callús a la inauguració d'un consultori local, ha explicat que aquesta situació era "previsible" i l'ha atribuït a la tornada dels nens a l'escola, a una major activitat econòmica i als canvis de temperatura, que influeixen en els virus. La consellera ha reiterat també que es confirma la "gran benignitat" de la malaltia.

El departament de Salut va informar en el butlletí corresponent a l'1 d'octubre que segons la informació recollida pel sistema PIDIRAC (Pla d’Informació de les Infeccions Respiratòries Agudes a Catalunya), l’activitat gripal a Catalunya pel nou virus de la grip A(H1N1) havia experimentat un increment respecte a setmanes anteriors fins a situar-se en una taxa d’incidència de 92,5 casos per cada 100.000 habitants, tot i que continuava mantenint-se per sota del nivell epidèmic, produint només casos esporàdics i alguns brots locals.

Cinquena víctima
Pel que fa a la vigilància de casos produïts pel nou virus de la grip A (H1N1), la majoria han presentat un quadre gripal lleu, amb una recuperació en pocs dies. Aquest dijous a la matinada s'ha produït la cinquena defunció a Catalunya a conseqüència de la grip nova a l'hospital Sant Joan de Reus. La víctima ha estat un jove de 29 anys amb una patologia prèvia no especificada. Des que es va declarar l'alerta pel virus A(H1N1) a finals d'abril passat, a Catalunya s'han detectat un total de 45 casos greus, dels quals 36 han hagut de passar per l'UCI. Actualment, hi ha quatre pacients hospitalitzats a l'UCI a Catalunya.

D'altra banda, Google ha presentat a l'Estat espanyol una nova eina del seu navegador d'internet, el Google Flu Trends, que permet conèixer en temps real l'evolució de la grip en un país concret. Aquest producte ja està disponible en més de setze països i en quaranta idiomes, i es va presentar per primera vegada el novembre de 2008 als Estats Units. Les dades que proporciona aquest nou instrument, però, són a escala estatal i no permeten per ara cap detall més precís.
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 00:22 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Operaria de limpieza

Janyflor s.l.

25/05/12 16:59 - BARCELONA

CAP DE PROCESOS DE CONTROL

OFICINA DE TREBALL DEL SOC

25/05/12 14:03 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter