Ascó ha aprovat acollir el magatzem temporal centralitzat (MTC) per set vots a favor (quatre de CiU, un del PSC i dos dels independents) i dos en contra (dos regidors independents). El resultat de la votació ha estat rebuda per "bravos" i alguns xiulets dins de la sala de plens de l'ajuntament. L'alcalde d'Ascó, Rafel Vidal, ha defensat la proposta per allotjar el magatzem nuclear per "responsabilitat" i com una aposta pel futur econòmic del poble i de la comarca. Vidal ha assegurat que "no és per diners" sinó per garantir al municipi i a la comarca la creació de llocs de treball.
Vidal ha recordat que la instal·lació d'un magatzem nuclear la va aprovar "de manera unànime" el Congrés de Diputats l'any 2004 i amb la presència "d'alguns dels polítics que diumenge es van manifestar a Ascó" en contra del cementiri. L'alcalde ha assegurat que l'ajuntament s'ha informat i ha contactat amb els magatzem nuclears que hi ha en altres països europeus com Holanda, França, Hongria i la Gran Bretanya, i ha assegurat que en cap d'ells no hi ha hagut mai cap accident. "El risc és nul", ha assegurat. I ha afegit: "No estem absolutament segurs, però afirmar el contrari és crear alarma social injustificable". "Les 800 tones de combustibles gastats estaran més ben guardades en una instal·lació passiva que com fins ara", ha explicat.
L'alcalde ha insistit pel que fa a la proposta per acollir el dipòsit de residus que "no es tracta de diners", cosa que ha provocat la rialla d'alguns dels assistents al ple i la xiulada de les desenes de persones que s'han concentrat a la plaça de l'ajuntament. Vidal ha recordat que ni la Generalitat ni l'Estat han creat un motor econòmic perquè Ascó "segueixi existint més enllà de les nuclears". Per això ha assegurat que el consistori aposta per les nuclears "per responsabilitat i solidaritat", perquè és "una oportunitat de futur", tant per al poble com per a la comarca.
De fet, ha contraposat el "problema de la desindustrialització" que han viscut moltes comarques catalanes i la falta de treball que hi ha per la crisi econòmica a la situació amb què es troba Ascó gràcies a l'existència de les centrals nuclears. "El magatzem aportarà economia a la comarca i ingressos notables", ha insistit.
A més, ha defensat el dret a decidir de manera democràtica d'Ascó i ha recordat que la decisió d'instal·lar centrals nuclears al poble es va fer de manera unilateral per part del govern espanyol. "En canvi, ara el ple pot decidir el futur del poble", ha assegurat.
Després del ple i en roda de premsa, Vidal ha assegurat que s'havia sentit sol en tot aquest procés i que tot i ser militant de CiU primer es debia al seu poble.
En contra
Antonio Casanova, regidor d'Independents d'Ascó, ha votat en contra de presentar la candidatura, tot i que en un principi volia votar per l'abstenció.
Casanova, en una intervenció al ple després del parlament de l'alcalde, ha dit que la seva postura no és per la seguretat d'acollir la instal·lació sinó per les "formes" amb què s'ha portat el debat. Un debat en què els ciutadans d'Ascó no han tingut res a dir. Segons Casanova, no es pot posar una decisió d'aquest abast "a mans de 9 regidors desgraciats" que representen tot un poble.
El regidor de l'oposició, ha retret a l'alcalde que tot el procés s'ha fet sense tenir en compte l'opinió popular, que la candidatura s'ha presentat "amb presses", i sense el consens "ni polític ni social".
Casanova ha opinat que el problema és de "percepció" social, i no pas de si el projecte "és bo o dolent", perquè "això és relatiu".
El regidor ha dit que finalment s'ha decidit a votar en contra en un vot que ha qualificat de "reivindicatiu", "pel que s'hauria hagut de fer i no s'ha fet". S'ha de reivindicar "pel respecte a tots els veïns" que "no ens han donat el privilegi de decidir per ells".
Societat
Ascó aprova per set vots a favor i dos en contra acollir el magatzem nuclear
"No és per diners, és per responsabilitat". L'alcalde d'Ascó, Rafel Vidal, defensa la proposta per allotjar el magatzem temporal centralitzat (MTC) enmig de la protesta i els xiulets dels opositors que es concentren a l'exterior de l'ajuntament
Notícies relacionades
- CDC obre un expedient informatiu a l'alcalde i els tres regidors d'Ascó però no els suspèn de militància
- Espinosa afirma que escoltarà tant Ascó com el govern abans de triar la ubicació del cementiri nuclear
- Joan Rosell: "Negar-se perquè sí a l'energia nuclear i a l'MTC és d'una demagògia barroera"
- Carod-Rovira: "No sembla sensat que tot ho hagi d'assumir Catalunya"
- El PSOE vol que les Corts de Castella La Manxa instin Yebra a renunciar al cementiri nuclear
- L'alcalde de Yebra se solidaritza amb Ascó i s'alegra que sigui candidata
- Un poble de Valladolid, quart candidat a acollir el magatzem de residus nuclears
- Ja hi ha 6 candidats a acollir el magatzem nuclear
- Gran expectació a Ascó
- Ascó es queda sol
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.