Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

El màxim expert en fundacions va ajudar Millet a defraudar

Raimon Bergós és destituït per la nova direcció del Palau

Fèlix Millet acompanyat de Rosa Garicano i l’arquitecte Òscar Tusquets en la presentació dels actes del centenari i la neteja de la façana del Palau Foto: MIQUEL ANGLARILL .
Raimon Bergós i Civit, assessor jurídic de la Fundació Orfeó Català - Palau de la Música, va tenir una participació clau en l’estratègia de Fèlix Millet per eludir les inspeccions d’Hisenda.

Bergós, un dels màxims experts en fundacions i actualment secretari general de la Coordinadora Catalana de Fundacions, té entre els seus clients institucions i empreses culturals tan importants com la Fundació Joan Miró, la Fundació Tàpies, la Fundació Abadia de Montserrat 2025, Tribuna Barcelona, l’orquestra Simfònica del Vallès SAL, i el Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas. A més a més, Raimon Bergós consta com a secretari de la Fundació del Barça, creada a imatge i semblança de la del Palau de la Música segons l’encàrrec que l’expresident del Barça Josep Lluís Núñez va fer al mateix Millet.

Si bé la nova directiva del Palau ja s’ha afanyat a destituir Bergós del seu càrrec d’assessor jurídic i secretari de la Fundació, fonts del Futbol Club Barcelona asseguraven que la seva única funció a les assemblees de can Barça és prendre’n nota com a secretari i advocat especialista en fundacions, ja que no n’és patró i que “mai s’ha fet cap encàrrec fora de lloc”.

A més a més, Bergós va ser un dels expert consultat per la conselleria de Justícia sobre la reforma de la llei de fundacions aprovada el 2007.

Pel que fa a la seva actuació com a advocat al Palau de la Música, en una carta publicada ahir per El País que Bergós va enviar a Jordi Montull el 31 de gener del 2005, reconeix que al Palau hi havia “temes d’impossible justificació fiscal”. El text desvela les estratègies que Bergós va aconsellar per “desviar l’atenció” d’Hisenda en relació amb pagaments “que no tenien cap mena de defensa si la Inspecció hi aprofundia més”.

A la carta, Bergós hi implica també la filla de Jordi Montull, Gemma Montull, assessora a la direcció administrativa que exercia el seu pare, de la qual diu que va “preparar” (entre cometes a l’original) “tota una bateria de documents sol·licitats per la inspecció”.

A l’engany de Bergós a la inspecció que Hisenda va realitzar entre els anys 2004 i 2005 sobre els comptes del 1998-2001 hi figuren irregularitats que afecten l’empresa Ferrovial, encarregada de la remodelació del Palau, el promotor musical Alfonso Aijón, la Fundació Espai Catalunya, l’exdirectora general de la Fundació Rosa Garicano, el Sr. Castelló i “un llarg etcètera”. La inspecció es va saldar amb una sanció d’uns 48.000 euros, un “import notablement inferior al que podia haver estat”, acaba la carta.
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 03:57 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter