El conseller d'Interior, Joan Saura, ha condecorat aquest dilluns la jutge que va instruir la investigació del crim del carrer Santaló –un dels assassinats més complexos resolts pels Mossos d'Esquadra–, i la magistrada que, juntament amb els Mossos, va destapar la trama de corrupció vinculada a prostíbuls, que va esquitxar comandaments de la Policia Nacional espanyola.
Saura ha presidit avui per última vegada com a conseller d'Interior, almenys en aquesta legislatura, els actes oficials del Dia de les Esquadres, en què s'han lliurat un total de127 medalles al mèrit policial per reconèixer la tasca d'agents dels Mossos i d'altres cossos policials, de membres de la judicatura i fiscals i de ciutadans anònims.
En concret, el conseller ha lliurat la medalla al mèrit policial a la titular del jutjat d'instrucció número 18 de Barcelona, Carmen García Martínez, que va dirigir la investigació del crim de Santaló.
El crim es va produir el 9 de febrer de l'any passat i les primeres detencions es van fer a final de juny. Ara ja són a la presó provisionalment els principals responsables de l'assassinat de l'exdirector del Centre de Convencions Internacional de Barcelona, Félix Martínez Touriño, entre ells el subordinat que suposadament va encarregar el crim –que l'havia descobert fent negocis il·legals– i el sicari que el va executar.
Saura també ha condecorat la titular del jutjat d'instrucció número 33 de Barcelona, Elisabeth Castelló, encarregada del cas que va portar al tancament dels prostíbuls Riviera i Saratoga i que va permetre descobrir que hi havia comandaments de la Policia Nacional i responsables municipals presumptament implicats.
Entre els condecorats també hi ha el fiscal anticorrupció a Barcelona, Fernando Bermejo, i representants d'altres cossos policials, com ara el cap dels grups operatius especials de la Policia Nacional espanyola, el cap d'aquest cos al Barcelonès Nord i el cap de la VII Zona de la Guàrdia Civil de Catalunya, Luis Iglesias Martínez.
Saura també ha lliurat medalles al mèrit a sis ciutadans per la seva col·laboració anònima en haver defensat víctimes d'atracaments i assalts, com ara Fabián R.R. i Arturo Nicolás L.R., que van retenir un individu que agredia amb una navalla una persona que va rebre 40 punyalades.
Societat
Interior condecora la jutge del cas Santaló i la que va tancar el Riviera
Els Mossos celebren el Dia de les Esquadres, la seva festa patronal
Notícies relacionades
- Presó per als dos últims acusats del crim de Santaló
- Un implicat al crim de Santaló és fill duna narcotraficant
- Detenen a Colòmbia l'últim implicat en el crim de Santaló a Barcelona
- Un dels implicats en el crim de Santaló cau a Colòmbia
- Una empresonada pel cas de Santaló diu que és innocent
- Presó per a tres detinguts pel crim de Santaló i llibertat amb càrrecs per a quatre
- Un empleat va ordenar matar la víctima de Santaló
- La jutge manté el tancament cautelar dels macrobordells Riviera i Saratoga
- La jutge prorroga sis mesos més el tancament dels prostíbuls Riviera i Saratoga
- L'encarregat del Riviera feia regals a agents de policia
- L'Audiència de Barcelona confirma la presó sense fiança per als propietaris dels prostíbuls Riviera i Saratoga
- Detenen un inspector municipal de l'Ajuntament de Barcelona pel cas del Riviera i el Saratoga
- Presó per a un inspector i dos advocats implicats en la trama de corrupció policial del Saratoga i el Riviera
- Presó per a un cap i un excap policial implicat en la trama de corrupció del Saratoga i el Riviera
- Els Mossos tanquen el Riviera i el Saratoga
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.