El govern de la Generalitat i agents econòmics i socials han signat aquest divendres al Palau de la Generalitat el Pacte Nacional d'Infraestructures, que preveu una inversió de 100.000 milions d'euros fins a l'any 2020.
El president de la Generalitat, José Montilla, ha assegurat que aquest pla és el "full de ruta" de Catalunya de cara al futur i ha destacat la capacitat de concertació que hi ha a Catalunya, a diferència del clima de crispació que es viu en la política espanyola.
Tanmateix, el pacte no s'ha pogut consensuar amb l'oposició, CiU i PPC, ni amb la patronal Foment del Treball, que han estat els grans absents a l'acte que s'ha fet al Palau de la Generalitat. El Quart Cinturó ha estat un dels punts de la discrepància amb l'oposició.
Sí que ha signat el pacte el president de Pimec-Sefes, l'altra gran patronal catalana. El seu president, Josep González, ha llançat un advertiment sobre el Quart Cinturó, del qual ha dit que espera que sigui "la vida ràpida" que, segons el seu punt de vista, és necessària per al país. "Si no ho penséssim, hauríem dit no al pacte", ha avisat.
Altres agents socials que han participat en el pacte han estat els sindicats CCOO, UGT i Unió de Pagesos.
Societat
El Pacte Nacional d'Infraestructures se signa sense consens i amb l'empresariat dividit
Foment del Treball no hi està d'acord i ha estat el gran absent de l'acte, juntament amb CiU. Pimec-Sefes sí que hi participa, però adverteix que cal garantir que el Quart Cinturó sigui una autèntica via ràpida
Notícies relacionades
Notícies de ...

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.