Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Neix un portal basat en missatges de Twitter que informa dels retards de Rodalies abans que Renfe

La iniciativa sorgeix per cobrir la feble aposta per les xarxes socials que fan les ferroviàries

L'ideòleg de Rodalia.info, Roger Melcior, aquest dilluns a l'estació de la Plaça Catalunya de Barcelona Foto: Jordi Pueyo .
Roger Melcior, un estudiant de la UPF, i l'empresa Pimpampum.net han creat Rodalia.info, un web que pretén oferir informació sobre la xarxa ferroviària de l'àrea de Barcelona a través de l'aportació col·laborativa dels viatgers.

La idea és que els usuaris dels trens, a través del seu telèfon mòbil o amb un ordinador portàtil, informin a través de Twitter de les incidències dels trens de Rodalies i Ferrocarrils en temps real. Fent servir un llenguatge que els impulsors del projecte han definit, la informació dels passatgers queda ordenada a la nova pàgina web.

La iniciativa sorgeix, segons ha dit Melcior per cobrir la feble aposta per les xarxes socials que afirma que fan les ferroviàries. Melcior ha explicat que durant la nevada de fa dues setmanes la informació que apareixia sobre les incidències de la xarxa ferroviària sortia "desordenada", ja que hi havia disparitat a l'hora d'utilitzar els "hashtags", les etiquetes que permeten ordenar per paraula clau els fils de conversa al Twitter.

Segons Melcior, per exemple, alguns feien servir "rodalia" i d'altres feien servir el número de la línia. Rodalia.info neix amb la voluntat d'estandarditzar la publicació d'aquesta informació.
Darrera actualització ( Dissabte, 4 de setembre del 2010 11:54 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Operaria de limpieza

Janyflor s.l.

25/05/12 16:59 - BARCELONA

CAP DE PROCESOS DE CONTROL

OFICINA DE TREBALL DEL SOC

25/05/12 14:03 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter