La consellera d'Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, ha indicat que en els sis primers mesos de l'any es van diagnosticar 4.275 casos de malalties mentals a Catalunya. Així, la mitjana diària se situa en 23,6 casos. Capdevila ha fet aquestes declaracions a la festa que la Federació Catalana d'Associacions de Familiars i persones amb problemes de salut mental (FECAFAMM) que s'ha organitzat avui a Sant Boi (Barcelona), per celebrar el Dia Mundial de la Salut Mental.
Davant de l'increment d'afectats –l'any passat es van comptabilitzar 73.152 persones amb alguna malaltia mental i actualment en són unes 77.427–, la consellera ha apuntat la necessitat d'oferir recursos especialitzats que garanteixin l'atenció a tot el territori a aquestes persones.
La conselleria d'Acció Social ha implementat una cartera de set serveis socials per atendre els malalts mentals, dos d'ells garantits per llei: la plaça residencial per a dependents i el servei de tutela. Segons les necessitats dels afectats, el govern els ofereix des d'un servei prelaboral on treballen les seves habilitats personals per incorporar-se després al món laboral, fins a clubs socials, en els quals s'organitzen activitats de temps lliure per integrar els malalts.
Acció Social, en col·laboració amb la Conselleria de Salut, també finançarà 112 places més d'Unitats d'Atenció Psiquiàtrica Especialitzada i Unitats Hospitalàries Especialitzades per a Discapacitats Intel·lectuals, en les quals es combina l'atenció psiquiàtrica i social a persones amb retards mentals i greus trastorns de conducta que suposen un alt risc per a elles mateixes i per als que les envolten.
Fins al 2012 la Conselleria preveu promocionar 1.300 noves places i 33 clubs socials a tot Catalunya; sumades a les 1.507 places que actualment s'estan desenvolupant, en tres anys es triplicaria l'oferta especialitzada per a persones amb malalties mentals.
Els assistents a la festa, sota el lema Salut mental a l'abast de tothom han entrellaçat cintes de colors amb desitjos escrits i ha comptat amb l'actuació musical de l'orquestra Bona Sort, semi professional i integrada per persones amb problemes de salut mental.
Societat
Cada dia es diagnostiquen 23 casos de malaltia mental a Catalunya
La consellera d'Acció Social i Ciutadania ha explicat que l'any passat hi havia 73.152 persones afectades per alguna malaltia mental
Notícies relacionades
Notícies de ...
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.