Un mínim de sis persones han mort i 12 més han resultat ferides aquesta matinada a Sevilla com a conseqüència d'un incendi registrat a la residència de gent gran Aurora, ubicada al número 98 del carrer Marqués de Nervión, segons han informat fonts de la delegació de Convivència i Seguretat de l'Ajuntament.
A les 23.58 hores els serveis d'emergència del 112 han rebut diferents trucades alertant que hi havia foc i diverses persones atrapades a l'interior de l'edifici, en què hi havia en aquells moments un total de 19 residents i dos treballadors.
Al lloc hi han acudit set dotacions de bombers, deu de Policia Local i deu més del Cos Nacional de Policia (CNP), han informat les mateixes fonts. A la seva arribada, els equips municipals han localitzat el focus de l'incendi a la tercera planta i hi han detectat una gran acumulació de fum.
Els equips de rescat han format una cadena humana per evacuar els ferits com més aviat millor. Una vegada desallotjat l'edifici, cinc persones ja havien mort, quatre per inhalació de fum i una altra més carbonitzada.
Un total d'onze persones han estat evacuades amb ferides de diversa consideració als hospitals de Nuestra Señora de Balme, Virgen de la Macarena i Virgen del Rocío. Un dels traslladats a aquest últim hospital ha mort després d'ingressar al centre. A més, dos agents de la Policia Local han quedat ferits per inhalació de fum.
En aquest tràgic incident, només han resultat il·lesos els dos treballadors i tres dels hostes de la residència, que eren a la planta baixa quan s'ha originat el foc. L'edifici ha quedat completament desallotjat després de la intervenció de les forces de seguretat i dels bombers.
Poc després de les 02.00 hores una comissió judicial ha fet l'aixecament de cadàvers. Efectius de la policia científica del CNP estaven a les 04.00 fent una inspecció ocular de la zona on es presumeix que pot ser el focus o origen de l'incendi.
En conèixer-se el succés, diverses personalitats de l'Ajuntament de Sevilla i de la Junta d'Andalusia, encapçalades per l'alcalde Alfredo Sánchez de Monteseirín, s'hi han acostat per inspeccionar la zona i brindar el seu suport als afectats. El Centre de Coordinació d'Operacions (Cecop) està col·laborant en la identificació de les víctimes i en la localització dels seus familiars.
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.