Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Logotip inèdit de la Generalitat de Catalunya

La 'Generalidad de Cataluña' patrocina un fullet del Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà

Un lector sorprès de l'AVUI ens informa de la troballa del logotip en un fullet informatiu en llengua castellana que la seva mare va recollir al Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà. A la portada i la contraportada, al costat de l'escut del govern català, hi diu Generalidad de Cataluña i segueix a sota Departamento de Medio Ambiente y Vivienda.

Si bé el nom del departament pot ser traduït i el trobem així en la versió castellana de la seva pàgina web, el que no és correcte és la traducció de Generalitat de Catalunya, al castellà en aquest cas, i especialment quan el nom va acompanyat de l'escut.

Segons el departament de Medi Ambient, que ha contactat amb el Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà i amb la direcció general de Política Lingüística, els Criteris de traducció de noms, denominacions i topònims de la Generalitat de Catalunya dicten que la forma Generalidad s'empra habitualment en la versió castellana de textos oficials i els textos del Tribunal Constitucional. En aquest cas, un fullet informatiu sobre un parc natural no és ni una cosa ni una altra.

A més a més, el document també diu que, “per raons d’estil, també és habitual mantenir en català el nom de Generalitat de Catalunya en textos en castellà, com fan alguns mitjans de comunicació amb aquest nom i amb altres noms de departaments i organismes administratius”.

D'altra banda, una consulta a la pàgina web de la imatge corporativa del govern –portal obert a tothom– ens porta a les normes d'identificació de la Generalitat de Catalunya en diferents idiomes, en relació amb les accions promocionals a l'estranger. Totes les identificacions passen pel logotip acompanyant les lletres de Generalitat de Catalunya, en negreta, i a sota en tipografia simple la traducció a una altra llengua.

De l'origen d'aquest logotip inèdit el departament de Medi Ambient no en sap res, tot i que reconeix que és un error. Al parc d'Empúries asseguren que no han vist aquest fullet i no han pogut saber de quan data, si es tracta d'un problema d'impremta ni si segueix en circulació.
Darrera actualització ( Dimarts, 7 de setembre del 2010 13:45 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Operaria de limpieza

Janyflor s.l.

25/05/12 16:59 - BARCELONA

CAP DE PROCESOS DE CONTROL

OFICINA DE TREBALL DEL SOC

25/05/12 14:03 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter