Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Dos anys de presó per a 23 dels 27 treballadors jutjats per la invasió de pistes del Prat

El tribunal absol els dos líders sindicals que eren els principals acusats del cas. Considera que no s'ha provat que incitessin la revolta. Als condemnats els rebaixa la pena i no ingressaran al centre penitenciari

Vint-i-tres condemnes de 27 acusats, però absolució per als que fins ara eren els principals implicats en el cas, els dos líders sindicals Omar Minguillón i José Luis Gallardo, de la UGT. Així es tanca per ara –hi pot haver recurs– l'afer de la invasió de pistes de l'aeroport del Prat del juliol de 2006.

La sentència de la secció 21 de l'Audiència de Barcelona considera provat que 23 dels acusats van participar en el bloqueig de l'aeroport com a protesta per la finalització del contracte que Iberia tenia amb Aena per al servei de handling del Prat. Els treballadors temien perdre la feina amb el canvi d'empresa, malgrat que un conveni del sector els garantia la subrogació i el manteniment de les condicions laborals, assegura la resolució judicial.

El que rebutgen els magistrats és que el cas hagi de ser considerat un delicte contra el tràfic aeri, de la llei penal i processal de la navegació aèria. Per aquest concepte, la fiscalia demanava penes d'entre quatre i tres anys de presó per als imputats. Tanmateix, el tribunal ha classificat els fets com un delicte de desordres públics corrent, del Codi Penal. La fiscalia ja havia previst aquesta possibilitat, i demanava que els acusats fossin condemnats a dos anys i mig de presó si finalment es triava aquesta qualificació jurídica. Finalment, però, la condemna és de dos anys, fet que evitarà als 23 condemnats l'ingrés efectiu en un centre penitenciari, ja que no tenen antecedents penals computables en aquest cas i podran demanar la suspensió de la pena.

Pel que fa als dos suposats líders de la revolta, el tribunal considera que no queda demostrat que incitessin la resta de treballadors a envair les pistes, ja que en realitat cap testimoni ha pogut assegurar què és el que van dir durant l'assemblea, molt crispada, després de la qual gran part dels vaguistes van sortir a plantar-se a les pistes.

Segons la sentència, els gestos "ostensibles" dels líders sindicals, que parlaven per megafonia als treballadors, no indiquen si els convidaven a envair les pistes o bé intentaven calmar-los i fer-los entendre que el conveni del sector protegia els seus llocs de treball. Els guàrdies civils que van declarar contra Minguillón i Gallardo van admetre que no havien sentit el que deien i aquest fet, afegit a la declaració del director de l'aeroport, Fernando Echegaray, segons el qual els líders es van oferir en tot moment a buscar solucions i reconduir la situació, fa decantar la balança del tribunal: des del punt de vista dels jutges, no hi ha proves prou "contundents" per "desvirtuar la seva presumpció d'innocència".
Darrera actualització ( Dimarts, 7 de setembre del 2010 19:40 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter