Un fort terratrèmol de 7 graus en l’escala de Richter va sacsejar ahir a la nit Haití amb un efecte potencialment catastròfic, segons es desprèn de les primeres informacions no confirmades oficialment, que parlen de l’esfondrament de diversos edificis públics de la capital, Port-au-Prince, entre els quals el palau presidencial.
Just després del sisme, les comunicacions amb el país caribeny van quedar tallades i seguidament l’ambaixador d’Haití als Estats Units, Raymond Joseph, va demanar ajuda internacional per pal·liar els danys provocats pel sisme. En declaracions a la cadena CNN, l’ambaixador va explicar que les conseqüències del terratrèmol podien ser molt greus, donada la pobresa del país.
El president dels EUA, Barack Obama, va ordenar ahir mateix al departament d’Estat i al comandament sud del Pentàgon la preparació d’enviament d’ajuda humanitària al país caribeny. Veneçuela i la República Dominicana també es disposaven a enviar ajuda.
Sismògrafs nord-americans van ubicar l’epicentre dins del mar, a una distància d’entre 15 i 20 quilòmetres de Port-au-Prince. Poc després del primer terratrèmol es van produir tres rèpliques més suaus, de 5,9, 5,5 i 5,1 graus en l’escala de Richter.
Societat
Un fort terratrèmol de 7,0 graus sacseja Haití
El sisme pot haver tingut conseqüències catastròfiques, tot i que no hi ha dades de danys humans ni materials
Notícies relacionades
- El terratrèmol d'Haití deixa "centenars de milers" de morts
- Onze morts en laccident dun avió de lONU a Haití
- Catalunya envia a Haití dotze tones de material d'aixopluc valorat en 200.000 euros
- 50 morts i 100 ferits en esfondrar-se una escola a Haití
- Càritas Urgell obre una campanya per ajudar els afectats per la tempesta tropical 'Gustav' a Haití
- Els haitians passen la nit al ras i de moment no es percep cap operació organitzada de rescat
- Trobats 500 cossos a Haití després del pas del 'Hanna'
































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.