Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

La vaga del funcionaris del 8-J amenaça la selectivitat

Els estudiants exigeixen que es mantingui “tot el dispositiu” previst per garantir la prova

La prova de selectivitat d’enguany comença el 8 de juny Foto: JORDI GARCIA .
Els estudiants que aquest any acaben el batxillerat i l’any que ve volen anar a la universitat pagaran cara la vaga de funcionaris convocada a tot l’Estat pels sindicats en protesta per les mesures anticrisi imposades pel president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero. Si no canvien les coses, i tot fa suposar que no, just el dia de la vaga, el 8 de juny, coincideix aquí a Catalunya amb el primer dia de la prova de la selectivitat, en la qual uns 30.000 joves es jugaran l’accés als estudis superiors.

CCOO a Catalunya va confirmar ahir que la sectorial d’ensenyament s’afegeix, com la sectorial de la UGT, a la vaga convocada a nivell estatal pels dos sindicats. El sindicat USTEC, majoritari entre els docents a Catalunya, ahir encara no havia decidit què fer, però tot fa suposar que també s’unirà a la protesta, entre altres coses perquè “al nostre país un tant per cent molt elevat de funcionaris afectats per la retallada de Zapatero són, precisament, mestres i professors”, va explicar la portaveu, Rosa Cañadell.

“Nosaltres exigirem que es mantingui absolutament tot el dispositiu de professors previst per poder celebrar aquesta prova amb totes les garanties. S’ha de garantir el dret dels estudiants, que s’hi juguen ni més ni menys que el seu accés a la universitat”, va insistir ahir Nathan Baidez, portaveu de l’associació de joves estudiants de Catalunya, AJEC.

El comissionat d’Universitats “està debatent el tema”, va informar ahir un portaveu. En cas que la vaga del dia 8 sigui inamovible hauria de pensar o uns serveis mínims “molt extensos” o bé un canvi de data de la prova. El calendari és una competència del departament d’Innovació i Universitats.

Tot just la setmana passada el ministeri va publicar al BOE una rectificació per corregir les disfuncions generades amb la nova prova de la selectivitat denunciades reiteradament per l’AJEC.

Inicialment la nova prova, que passa a avaluar sobre 14 punts (i nou 10), establia un sistema de ponderacions que, segons els estudiants, “discriminava algunes carreres i els alumnes que havien fet la selectivitat altres anys si volien canviar de carrera”.
Darrera actualització ( Dimecres, 8 de setembre del 2010 06:59 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Operaria de limpieza

Janyflor s.l.

25/05/12 16:59 - BARCELONA

CAP DE PROCESOS DE CONTROL

OFICINA DE TREBALL DEL SOC

25/05/12 14:03 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter