La direcció general de Patrimoni de la Generalitat va requerir ahir l’Ajuntament perquè aturi qualsevol tipus d’obres i cessi tota activitat al fossat del castell de Montjuïc, on s’ha ubicat un circuit infantil de trànsit de manera il·legal. Les obres són il·legals perquè s’han construït dins d’un monument que és un bé cultural d’interès nacional, una qualificació que impedeix malmetre o modificar l’obra original. Les obres s’han fet sense demanar permís a la direcció general de Patrimoni del govern, que és l’ens que les hauria d’haver denegat o autoritzat. Un portaveu de Patrimoni va explicar ahir a l’AVUI que el govern també ha instat l’Ajuntament que els lliuri el projecte constructiu del circuit de trànsit i que decidiran aleshores, mai abans, en conseqüència.
El portaveu oficial de l’Ajuntament va reconèixer ahir a aquest diari que s’havia produït un error construint aquest circuit i que s’estaven investigant les responsabilitats. També va matisar que aquest circuit no depèn de la Guàrdia Urbana sinó de l’àrea d’Educació, perquè el que es preveia fer en aquest parc infantil era educació viària, sovint impartida per agents de la Guàrdia Urbana.
No hi va haver unanimitat a l’Ajuntament, però, sobre què cal fer a partir d’ara. La responsable de premsa de la primera tinença d’alcaldia de l’Ajuntament va assegurar a l’AVUI que el circuit “no s’enderrocarà”. La directora del Museu, Carme Segura, assabentada del curs de les obres, no va voler fer comentaris.
Els grups municipals de CiU i ERC van considerar escandalós que s’hagi construït un circuit de trànsit dins del castell. Jaume Ciurana, portaveu de CiU, va dir que ho considerava una falta de respecte al patrimoni i la memòria de la ciutat. “No té cap lògica ni sensibilitat, ni està previst en el pla d’usos de la muntanya. Presentarem un prec al proper plenari per demanar-ne el desmantellament”, va dir.
Ricard Martínez, d’ERC, va assegurar que no entenia que l’Ajuntament “construeixi coses que no toca”. Martínez va demanar que s’aprovi el pla director i que se sàpiga el que hi pot haver a la muntanya i el que no. “Però un circuit de trànsit al fossat no hi pot anar de cap manera. A més, l’han fet en un espai verd!”, va concloure.
Societat
El govern ordena l’aturada de les obres al fossat de Montjuïc
L’Ajuntament reconeix que s’ha produït un error construint el circuit infantil de trànsit al castell i CiU i Esquerra demanen que s’elimini, però una portaveu municipal assegura que no s’enderrocarà
Notícies de ...

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.