Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Maragall reitera que no hi ha "cap risc" per al català com a llengua vehicular de l'ensenyament

El titular d'Educació es declara partidari d'aplicar "el sentit comú" respecte a la presència de símbols religiosos a les escoles

El conseller d'Educació, Ernest Maragall, considera que no hi ha "cap risc" per a la continuïtat del català com a llengua vehicular de l'educació a Catalunya, malgrat la proposta del PP. Maragall ha reiterat la constitucionalitat de la llei d'educació de Catalunya (LEC), tot i que ha estat ambigu en relació a la negociació amb el ministeri. Alhora, ha defensat que "a Catalunya les coses s'han fet sensatament" i s'ha declarat partidari "d'aplicar el sentit comú" i no pas "normes ni prohibicions" en relació a la presència de símbols religiosos a les escoles, al contrari del que estableix una proposició no de llei aprovada a principis de desembre al Congrés de Diputats.

El titular d'Educació de la Generalitat ha subratllat la normalitat en el procés d'aplicació de la LEC i que no dubta de la seva constitucionalitat. En aquest sentit, ha afirmat que les relacions amb el ministeri d'Educació "estan bé", tot i matisar que "hem de passar al concret", encara que té "sensacions positives". Maragall ha afirmat, en declaracions a RAC 1, que l'oposició del PP a la consideració del català com a llengua vehicular de l'ensenyament "és anar contra 30 anys d'aplicació en el context educatiu" i, per tant, "no està en qüestió, no està en risc".

Ernest Maragall ha remarcat que a Catalunya, "les coses s'han fet bé" en relació a la presència de símbols religiosos als centres educatius i ha afirmat que el debat "és aliè a la situació real del país". En aquest sentit, ha recordat que a les escoles públiques "el normal és que no hi hagi símbols religiosos", però també ha recordat que els centres privats "tenen reconegut per llei el seu ideari" i, per tant, "és de sentit comú" que en aquests centres n'hi hagi.

Respecte a la implantació d'ordinadors portàtils als centres educatius, Maragall ha dit que el procés "compleix fil per randa les previsions" fetes i acabarà afectant 60.000 estudiants el curs vinent. No obstant això, el conseller ha reconegut que hi ha "dificultats" pel que fa a "infraestructures i connectivitat" per a l'ús dels ordinadors, com connexions wifi i servidors prou capaços, que estan intentant corregir. D'altra banda, ha destacat que la prioritat del seu departament és completar el procés d'implantació dels portàtils a tots els centres d'educació secundària abans de desplegar-la a la primària.

De cara a l'aplicació de la setmana no lectiva del febrer, Maragall ha assenyalar la prioritat de "garantir activitats per a tothom" amb mesures com l'obertura dels centres escolars durant els dies que no hi hagi classe; activitats a nivell de barris, entitats o ajuntaments "degudament ajudades"; ofertes d'activitats d'hivern adreçades a famílies, com el turisme; i l'oferta d'esports d'hivern. El conseller ha reconegut que l'administració és "qui més ha de canviar" per a l'aplicació dels canvis que s'estan plantejant en l'educació.
Darrera actualització ( Dimarts, 14 de setembre del 2010 02:58 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Barcelona/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Barcelona

Operaria de limpieza

Janyflor s.l.

25/05/12 16:59 - BARCELONA

CAP DE PROCESOS DE CONTROL

OFICINA DE TREBALL DEL SOC

25/05/12 14:03 - BARCELONA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter