El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha signat aquest divendres a les 11 de la nit l'ordre que permet la intervenció de l'exèrcit per controlar les torres de control dels aeroports. La militarització del control aeri busca posar punt i final a la vaga salvatge que els controladors han començat a les cinc de la tarda que ha afectat milers de viatgers i ha obligat a tallar la circulació aèria de tot l'espai de l'Estat a excepció d'Andalusia.
Zapatero ha fet ús del decret aprovat aquest divendres pel Consell de Ministres que estableix que en una situació d'emergència el president del govern espanyol pot encomanar al Ministeri de Defensa l'assumpció de la navegació aèria en l'àmbit civil i l'activitat dels controladors “quedarà sota l'organització, planificació, supervisió i control” d'aquest ministeri. A més sanciona durament l'incompliment per part dels controladors de les directrius de Defensa i els imposa responsabilitats civils o penals.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.