Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Paüls, al parc natural dels Ports

Paisatges de secà amb oliveres, garrofers i ametllers

Porta d'entrada als Ports, Paüls convida a fer sortides per gaudir d'un paisatge poc conegut. Foto: J.C.L..

Els colors terrosos del paisatge de secà semblen apuntar la duresa d'una vida lligada als capricis de la natura, quan les economies familiars depenien del fet que hagués plogut quan tocava o que no hagués gelat fora de temps. A més de fileres d'oliveres, garrofers i ametllers, a les parts baixes del terme de Paüls també és fàcil veure-hi cirerers, un cultiu que es va introduir als anys setanta amb encert, ja que les cireres d'allà són molt valorades per la seva qualitat. A l'època de floració, ametllers i cirerers endolceixen el paisatge.

Tot passejant, arriba un punt que aquests espais d'arbres arrenglerats es fonen amb els boscos que s'enfilen muntanya amunt. I és que Paüls està situat al parc natural dels Ports, un sistema muntanyenc que destaca pel relleu escarpat, amb cingleres imponents, barrancs, gorgs... i també per la seva flora (amb més de 1.000 espècies) i fauna (hàbitat de cabres salvatges). Sense marxar gaire lluny del poble, a l'ermita de Sant Roc, es pot gaudir d'aquesta natura espectacular, ja que està situada en una zona amb pins, xiprers, àlbers i aurons centenaris. A l'indret hi ha una font amb molts sortidors i s'hi pot veure construccions de pedra en sec. El poble, coronat per l'església de Santa Maria i les restes del castell, es va construir coster avall, amb cases que són autèntics miradors.

Darrera actualització ( Divendres, 17 de desembre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter