Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
meteorologia

Prades registra -9ºC en la nit més freda de l'hivern

Glaçades en diverses poblacions de la costa de la demarcació de Tarragona

La demarcació de Tarragona va viure durant la nit del 25 al 26 de desembre les temperatures més baixes d'aquest hivern. El fred va fer que els termòmetres marquessin registres negatius en diversos municipis del Camp i l'Ebre, entre els quals Prades es va emportar el rècord absolut, arribant als 9 graus sota zero. El van seguir de prop els Ports, amb -7,2; Margalef, amb -7,6, i Santa Coloma de Queralt, amb -6. D'altra banda, també van ser destacables els -4,1 graus a Constantí; els -4 a Blancafort; els -4,5 a Horta de Sant Joan, així com els -5,7 a Ulldemolins. Algunes d'aquestes poblacions, com ara Prades, ja estan acostumades a tenir els registres mínims de la demarcació durant aquesta època de l'any, mentre que en altres que no estan tan avesades a aquest clima, com la capital tarragonina, el termòmetre també hi va marcar -2,2º. Curiosament, a més, en altres punts de la costa hi va glaçar i hi va fer més fred que en zones de l'interior: per exemple, mentre que al Montmell es va arribar als -0,9º, a Cunit la temperatura encara era més freda, ja que es va situar als -3,4º. Les previsions per als pròxims dies, en canvi, són que les temperatures tindran una clara tendència a l'alça a tot el país i que l'estat del cel estarà marcat per l'arribada de bandes de núvols alts i mitjans. Els núvols es faran més abundants i compactes dijous, a causa de l'arribada d'un sistema frontal que podrà deixar precipitacions febles i generals.

A finals de la setmana passada, a part del fred, el vent també va ser el protagonista. Des de dijous i fins ahir, Protecció Civil va mantenir activada la fase d'alerta del pla Procicat per les fortes ratxes, que van superar els 126 km/h al Baix Ebre, el Montsià i el Baix Camp. Divendres, els Bombers de la Generalitat van rebre una quarantena d'avisos relacionats amb el vent, que va causar algunes destrosses al mobiliari urbà i va fer caure diversos enllumenats de Nadal. Una altra de les afectacions va ser que, el dia 24, hi van haver restriccions en la velocitat dels trens i als dos extrems de Catalunya alguns combois van anar més a poc a poc des de primera hora del matí. Entre aquests trens, n'hi va haver quatre de mitja distància de la línia Oropesa-l'Ametlla de Mar, que van acumular retards d'entre 10 i 20 minuts.

Darrera actualització ( Dilluns, 27 de desembre del 2010 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter