Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Activada l'alerta de l'Inuncat per l'augment del cabal en rius i rieres

L'alerta afecta sobretot al nord-est de Catalunya i en zones de Girona, Tarragona i Barcelona podrien caure avui de 50 a 100 litres per metre quadrat

Protecció Civil recomana extremar les precaucions i no apropar-se a rius i rieres pel risc que n'augmentin el cabal

Inundacions a Cambrils, per les fortes plujes a la demarcació de Tarragona Foto: TJERK VAN DER MEULEN.

La direcció general de Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha activat aquest dimarts a les 07.36 hores la fase d'alerta del Pla Especial d'Emergències per Inundacions a Catalunya (Inuncat), atès que la continuïtat de pluges a la zona nord-est de Catalunya està fent augmentar de forma creixent el cabal d'aigua d'alguns rius i rieres.

En concret, i segons informació facilitada per l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), estan augmentat de forma creixent i per sobre de l'habitual els nivells dels rius de les conques del Muga, el Fluvià i el Baix Ter.

Davant la situació i amb previsió que continuï plovent, Protecció Civil demana als ciutadans que extremin les precaucions en aquests punts i evitin l'accés a les zones properes als rius i control de tots els eixos vials de la zona.

Així mateix, informa que cal mantenir tallats encara els accessos i vials que s'hagi tancat durat les darreres hores i la vigilància d'accessos i carreteres locals als municipis de la Jonquera, Agullana, Cabanes, Peralada, Vilanova de la Muga, Castelló d'Empúries i Sant Pere Pescador davant la previsió creixent dels cabals dels rius.

Actualment el nivell del riu Muga continua creixent especialment en el tram final a Castelló d'Empúries, així com el Llobregat de Muga a Peralada.

Les precipitacions continuen persistint a les conques del nord-est seguint una evolució de sud a nord, per la qual cosa cal reincidir en l'avís de risc de crescudes a tots els municipis de les conques del Fluvià i Baix Ter en concret als municipis de les comarques de Garrotxa, Alt Empordà, Baix Empordà, Pla de l'Estany, la Selva i Gironès. Per altra banda continua sobreeixint l'embassament de Foix i de Portbou.

Pel que fa a la previsió meteorològica, la pluja acumulada pot ser superior als 100 litres en 24 hores, a les comarques de l'Alt Empordà, Baix Empordà, Berguedà, Garrotxa, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Ripollès, Selva i Vallès Oriental.

En quant a l'estat de la mar, el SMC informa que es poden donar onades superiors als 2 metres i mig a les comarques de l'Alt Empordà i el Baix Empordà. També hi ha possibilitat de fort onatge a les comarques del Barcelonès, el Maresme i la Selva.

Darrera actualització ( Dimarts, 15 de març del 2011 17:13 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Ferran de Miguel Barnils (Cerdanyola del Vallès)

om deia aquell... ¡¡¡COLLONS, COM PLOU!!

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter