Quan falten poques setmanes perquè comence la temporada de correbous a les Terres de l'Ebre –el Mas de Barberans és el primer poble que en fa per les festes de maig–, ahir es va constituir la comissió de seguiment que ha de concretar el desplegament de la llei que regula les festes tradicionals amb bous de Catalunya. Aquesta llei, que es va aprovar el setembre de l'any passat, deixa la porta oberta a ampliar el calendari de festes taurines a les Terres de l'Ebre en el cas de municipis que ara no en fan però que poden demostrar tradicionalitat, o en casos de celebracions excepcionals.
La llei és força ambigua amb aquests dos conceptes, i ara cal elaborar un reglament específic per concretar quan es poden autoritzar noves celebracions. “Volem posar fi a les polèmiques a l'hora d'interpretar-la”, va dir el delegat del govern a l'Ebre, Xavier Pallarés, que va recordar que fa uns mesos dos municipis, primer Camarles i després Paüls, van demanar poder fer bous fora de les dates tradicionals i se'ls va haver de denegar.
La comissió constituïda ahir la integren el mateix delegat del govern, un representant del Departament d'Interior, dos representants dels ramaders, dos més del Col·legi de Veterinaris, dos de les penyes taurines i també un representant de la Federació Catalana de Municipis i un altre de l'Associació Catalana de Municipis. No s'hi ha convidat cap membre de les associacions o entitats que defensen els drets dels animals.
La primera reunió de treball d'aquesta comissió es farà el 9 de juny.

































Comentaris
Molt bé. Es conviden els qui tenen interessos taurins però es bloqueja la participació dels anti-taurins. Potser els catalans ens guanyarem així el dret a ser un exemple paradigmàtic d'hipòcrites.
De fet, què volem? volem que l'Administració admeti dins de la comissió als anti-taurins?. Tots som conscients de que les comissions són per fer allò que a un li rota amb dret i llei. Aquest any tornarem a vore com els bous són maltractats i humiliats abans de morir a l'escorxador el dia següent,... Lo bo, és que aquesta llei si que tindrà comissió i tota mena de parafernàlies per tirar enrere i desacreditar, amb falsedat documental, les denúncies que des de les entitats proteccionistes es fan, i com no, tornar a fer bous ali on els torturador els i peti, com la pròpia llei així preveu. Tots els "defensors" dels bous no varen moure ni un dit per oposar-se a aquesta llei, doncs ara toca claudicar i llepar al cul al CIU durant uns quants mesos més perquè complexi amb la part del tracte, que era treure les curses de braus de Barcelona, però deixant els correbous blindats per anys,...
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.