Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 4 comentaris Enviar un comentari

Creix el nombre de noies denunciades pels seus xicots

ESTUDI

És el resultat d'una investigació que analitza noranta casos de violència contra la parella, instruïts als jutjats de menors de la demarcació de Barcelona

La meitat dels agressors, el 71% nois i el 29% noies, tenen 17 anys

Gràfic de les dades més destacades de l'estudi, Els menors i la violència contra la parella.

Les denuncies per violència contra la parella entre menors s'ha incrementat en els darrers anys. Davant aquesta realitat, l'equip de professionals del Servei de Mediació –adscrit a la Fiscalia de Menors i que depèn del
Departament de Justícia– ha analitzat el perfil dels nois i noies de més de 14 anys i menys de 18 imputats en un cas de violència contra la seva parella a la província de Barcelona. En concret, s'han revisat 90 casos denunciats als jutjats de menors entre
el 2007 i el 2010.

Un dels resultats que ha “sorprès” l'equip de mediadores és “l'elevat nombre de noies agressores denunciades, que supera el d'adultes”, segons Sheila Moreno i Sandra López, que van presentar la recerca al Centre d'Estudis Jurídics, que ha becat la seva investigació. A l'estudi, el nombre d'agressores se situa en un 29% del total, mentre que les dones majors d'edat condemnades per violència domèstica va ser d'un 9% l'any 2008. Les autores admeten que aquest creixement pot ser motivat perquè els rols de gènere s'igualen. A masclista, però. Tanmateix, matisen que els nois (el 71% dels agressors) són els que realitzen accions més violentes vers la seva xicota, mentre que les adolescents són més denunciades per assetjar l'exxicot.

Una altra dada destacada és que, contràriament al que recull la literatura delictiva, la majoria dels agressors (75%) tenen suficients recursos econòmics. No obstant això, el 43% estan inactius i només una persona fa batxillerat. Alhora, esperaven “xifres més altes” pel que fa a infractors que han patit maltractament infantil (un 9%) i els que han viscut violència intrafamiliar (un 15%). La durada mitjana de la relació d'aquestes parelles és d'uns 15 mesos. Quant a la seva personalitat, s'afirma que més de la meitat presenten dificultats de control de la ira. Una altre afavoridor de respostes violentes és el consum de substàncies tòxiques, admès en un 58% dels agressors.

Del total de denúncies, un 34% dels casos van ser sobreseguts per reparació a la víctima, i un 21% per falta de proves. Dels 45% restants, un 20% ja han estat sentenciats, i en només 3 casos el jutge va decretar l'internament, que és la mesura més severa. Les investigadores clouen que en la jurisdicció de menors la mediació és “una resolució vàlida per reparar les víctimes” i les mesures educatives “són menys oneroses” que en la jurisdicció d'adults. Per contra, asseguren que la resposta “és menys immediata en els casos de menors”. La mesura educativa s'imposa uns 15 mesos després de l'agressió.

LA FRASE

Ens ha sorprès
que hi ha un elevat nombre de noies denunciades, més
que les adultes
Sheila Moreno i
Sandra López
autores de l'estudi
Darrera actualització ( Dimecres, 20 d'abril del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Rubèn D. Andrés (Vinaròs)

Aquestes dades no haurien de sorprendre. Per sentit comú, hem de suposar que la maldat (o la bondat) està igualment repartida entre els éssers humans, sense distinció de sexe. Existeix la violència de l'home contra la dona en la parella, però també la de la dona sobre l'home. Que moltes vegades, més que física, seria més aviat psicològica: humiliació, insult, esbroncades, control excessiu, ámenaces, reducció al silenci... La part més forta de la parella, sigui home o dona, pot exercir violència contra la més feble, violència psicològica o física. I això succeeix, és lògic i natural, en els dos sexes. No hi ha cap raó per suposar que un sexe (el femení) tingui qualitats morals superiors a l'altre (el masculí). 

avatar Rubèn D. Andrés (Vinaròs)

[En el comentari anterior m'estic referint, naturalment, que existeix violència de parella de certs homes sobre la dona, però també de certes dones sobre l'home. I també hi ha, naturalment, certes parelles on la violència és recíproca. Que no s'entengui que parlo en general de totes les parelles.]

avatar Mateu Solà Viladelmàs (Barcelona)

D'això en diuen investigadores? Quina barra !!!   Llegim: "Les autores admeten que aquest creixement pot ser motivat perquè els rols de gènere s'igualen. A masclista, però". O sigui, quan una dona agredeix un home, no s'està comportant com una dona, sinó com un home. És clar: les dones són bones pures per naturalesa, i els homes som violents i malvats per naturalesa. Quan una dona és violenta, és perquè ens està copiant. Quina barra, marededéu, quina barra !!! Em pregunto qu`pe passaria si algú escrivís que: "Els europeus cometen més delictes, perquè els rols amb els immigrants s'igualen. A immigrant, però".

avatar Rubèn D. Andrés (Vinaròs)

Comparteixo el vostre comentari, Sr. Mateu Solà. Efectivament, hom no acaba de comprendre que els humans som bàsicament iguals, sense distinció de sexe. Que hi ha homes violents i agressius, però que també hi ha, en la mateixa proporció, dones violentes i agressives. Que si una dona és violenta no significa que "estigui copiant comportaments masculins". Quina aberració! Senzillament, té un comportament femení violent, i punt. Tan difícil és d'entendre que la naturalesa humana és en el fons la mateixa, independentment del fet d'ésser home o dona?

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Sabadell/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Sabadell

MANIPULADORS/ES

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:45 - SABADELL

FARMACÈUTICA

GRUP CATALA DE TREBALL, ETT, S.L.

24/05/12 16:41 - SABADELL

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter