La Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha qualificat de falta “greu o molt greu” les resolucions d'un jutge de Lleida (Segrià) crític amb el català i ha decidit elevar l'expedient obert contra ell a la Comissió Disciplinària del Consell General del Poder Judicial (CGPJ).
Tal com va destapar l'AVUI, el TSJC tenia obert un expedient informatiu des de principis d'abril per estudiar les actuacions del titular del jutjat contenciós número 1 de Lleida, José María Aristóteles Magán, qui en els últims mesos ha dictat diverses resolucions polèmiques, entre elles una interlocutòria en la qual considera “una falta de respecte i de mínima educació” utilitzar la llengua catalana als jutjats en assumptes que afecten a persones de fora de la comunitat.
El president de l'Audiència de Lleida havia informat per carta al TSJC de la preocupació que els comentaris d'aquest jutge havia generat entre les administracions públiques i professionals, i també la consellera de Justícia, Pilar Fernández Bozal, havia enviat una carta a l'alt tribunal català instant-lo a prendre mesures contra el citat magistrat.
A la Sala de Govern del passat 3 de maig, el TSJC va estudiar una sèrie de resolucions que l'Audiència de Lleida li havia fet arribar i també la còpia d'una instància enviada per l'alcalde de la capital lleidatana, Àngel Ros.
Després d'analitzar tota aquesta documentació, el TSJC ha conclòs que les actuacions del jutge Magán constitueixen “faltes molt greus i greus”, conductes que poden ser castigades amb sancions disciplinàries que van des de la multa a la separació del servei judicial.
El TSJC ha elevat l'expedient a la Comissió Disciplinària del CGPJ, que serà qui decideixi quina sanció s'imposa al polèmic magistrat lleidatà.
En una altra resolució, Magán ha arribat a posar en dubte la solvència de la Generalitat a l'impedir a l'administració catalana cobrar una multa de trànsit per si no té diners per tornar-la en cas que sigui anul·lada judicialment.

































Comentaris
In-habilitaciò , com van fer-hi sense motiu al jutge Garzon , error molt greu , in-habilitaciò
In-habilitació... i cap a Madrid, que es la seva vocació...
Que el tornin a posar al sarcòfag, que es d'on deu haver sortit...
Veureu com a aquest impresentable al final no li passa res.
És un bon espanyol, un espanyol modèlic, ho fa per EPPAÑA i això el deu salvar. Els espanyols són així i aquest no s'amaga. La seva posició sorprèn algú? Cap a Madrid, maco, que la medalla te la mereixes.
És el que té tenir justícia espanyola i jueces españoles a Catalunya.
Com parlis en català perds el judici encara que tinguis totes les proves a favor teu.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.