El Servei Català de la Salut (Catsalut) deu encara als hospitals de la xarxa concertada 48 milions d'euros en concepte d'una part de l'activitat que els centres van prestar entre els anys 2009 i 2010. Tot i tenir pendent aquest deute, Catsalut vol aplicar al més aviat possible la reducció d'un 2% de les tarifes que paga als hospitals per l'assistència que presten als usuaris. Aquesta rebaixa forma part de les mesures d'ajust acordades entre Salut i els centres concertats l'abril passat. Tot i que els hospitals van acceptar la reducció de tarifes, les dues patronals del sector –el Consorci de Salut i Social i la Unió Catalana d'Hospitals– han demanat al departament que no l'apliqui fins que no saldi el deute pendent. El principal problema és que tota l'activitat prestada des de principi d'aquest any s'ha pagat al preu del 2010, ja que com que fins ara no s'ha aprovat el nou pressupost de Salut tampoc no s'han fet els contractes d'activitat amb els centres. Però un cop el govern aprovi els pressupostos (dimarts vinent), es podran formalitzar els contractes i Salut demanarà als hospitals que li retornin tot allò que, segons les tarifes del 2011, els ha pagat de més durant els primers mesos de l'any.
Dificultats a la caixa
Els hospitals insisteixen que si Salut no salda el deute pendent i, a sobre, els exigeix el retorn de diners, alguns centres podrien tenir problemes de tresoreria. La qüestió encara és sobre la taula, tot i que Catsalut ha avançat que intentarà fer coincidir les dues operacions.
La rebaixa de tarifes forma part del paquet de mesures de la retallada sanitària, segons la qual els hospitals han de reduir la despesa un 10% de mitjana. A tots els centres, el tancament de llits, unitats i sales d'operacions (en alguns casos durant l'estiu i en altres de forma definitiva) ja és una realitat que afecta usuaris i plantilles.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.