La restauració de la sala gòtica de Can Segarra i del refugi antiaeri, a Valls, ha entrat en la fase final. L'Ajuntament de Valls vol que aquest espai sigui el centre d'interpretació turístic i el punt de partida dels itineraris que es poden fer a la ciutat.
Els alumnes de dos dels mòduls de la Casa d'Oficis A Valls fem ciutat treballen en l'últim tram del projecte de la recuperació d'aquests dos espais. En l'operació hi participen alumnes del mòdul d'instal·lació solar tèrmica i el d'aplicacions informàtiques, en unes tasques que permeten la seva formació professional en un projecte real i, a la vegada, la realització d'obres públiques. Les obres acabaran al juny, després d'un any de treball intensiu que ha permès recuperar algunes galeries del refugi antiaeri de la Guerra Civil i la sala gòtica i que, en les pròximes setmanes, s'obriran al públic.
El mòdul d'instal·lació solar tèrmica treballa en el muntatge i la instal·lació de la xarxa d'enllumenat de servei i d'emergència, en la ventilació auxiliar i els equipaments d'àudio i vídeo. Aquests treballs permetran que el refugi pugui ser obert al públic i visitat còmodament pels ciutadans. Paral·lelament, es condicionarà la sala gòtica per poder veure audiovisuals relacionats amb el mateix espai o amb altres activitats que es duguin a terme.
Des del mòdul d'aplicacions informàtiques s'ha portat a terme l'encàrrec del disseny del logotip de la sala Gòtica de Can Segarra. Els aprenents amb els coneixements adquirits han presentat i analitzat el seu logo a la resta del grup, per explicar quin ha estat el seu procés creatiu. Finalment, la Regidoria del Barri Antic de l'Ajuntament de Valls ha seleccionat el disseny del logotip de l'Eduard Balcells, de 19 anys i resident a Vila-rodona, que va estudiar un grau mitjà de comerç a l'institut Jaume Huguet i un FOAP d'instal·lació i configuració d'equips informàtics a Casa Caritat, l'any 2009. L'autor ha aprofitat les arcades de la sala gòtica, que va transformar en una cova subterrània que representava un refugi.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.