Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
benestar

L'oposició veu en perill l'estat del benestar

El conseller Cleries també lamenta un pressupost de Benestar a la baixa

El conseller de Benestar, Josep Lluís Cleries, va explicar ahir el seu pressupost Foto: A.PUIG/ARXIU.

El pressupost del Departament de Benestar Social i Família –2.223 milions d'euros, és a dir, un 4,6% de davallada respecte al 2010– no satisfà ni CiU ni l'oposició, però el partit de govern el defensa com a necessari per “garantir el futur de les polítiques socials”, en paraules del conseller, Josep Lluís Cleries, mentre que PSC, ICV-EUiA, ERC i Ciutadans avisen que posa en perill l'estat del benestar.

La “supressió temporal” dels ajuts universals a famílies amb fills fins als 3 anys, la reducció dels recursos d'atenció a la immigració (8,7% menys de pressupost) o als serveis de protecció social (16% de retallada) són alguns punts que va explicar Cleries al Parlament ahir. Va assegurar que “els serveis essencials d'atenció a persones vulnerables estan garantits”. L'ajust econòmic es notarà sobretot en l'alentiment d'inversions en edificis i en la reducció d'exposicions, publicitat i estudis.

Eva Granados (PSC) va acusar el govern d'“aprofitar la conjuntura per fer un canvi de model cap a la beneficència i l'assistencialisme”, Jordi Miralles (ICV-EUiA) va lamentar “la mercantilització dels serveis” i Pere Bosch (ERC) considera que es fa “més política d'aparador que no pas social”.

Crítiques des de CiU a les retallades

Les crítiques a la retallada en els serveis sanitaris també es fan sentir des de les files de CiU. Ahir va ser l'alcalde d'Argentona, el convergent Ferran Armengol, qui va carregar contra la decisió de Salut de tancar, a partir del juliol, el servei d'atenció continuada del CAP de la localitat. Davant la imminència dels fets, l'Ajuntament ha promogut una recollida de signatures. A partir de divendres, el CAP deixarà d'oferir atenció urgent entre les nou de la nit i les vuit del matí als 18.000 habitants d'Argentona, Dosrius i Òrrius. Els ciutadans s'hauran de desplaçar a partir d'ara a l'hospital de Mataró per a casos urgents.

Darrera actualització ( Dimecres, 29 de juny del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter