Societat

tarragona

Prova pilot a la rambla Nova per evitar atropellaments

L'Ajuntament introdueix un model pioner de pas de vianants “asimètric” que ofereix una visibilitat millor als conductors

També estudiarà l'efectivitat d'un nou paviment per facilitar la frenada

Tarragona posarà a prova durant els pròxims sis mesos un nou model de pas de vianants amb l'objectiu d'evitar atropellaments en un dels punts més cèntrics i amb més circulació de persones: el tram final de la rambla Nova, fins al Balcó del Mediterrani. Aquest nou disseny, batejat com a pas de vianants “asimètric”, s'aplicarà en cinc punts diferents d'aquest tram i, si es demostra que és efectiu, s'aplicarà en altres zones de la ciutat amb unes característiques similars.

La peculiaritat que tenen aquests nous passos de vianants (que s'han inspirat en part en un model ja provat a la capital navarresa, Pamplona) és que s'augmenta la separació entre la línia d'aturada dels vehicles i la zona de pas dels vianants, que ara se situarà a dos metres de distància. D'aquesta manera, els cotxes que s'hi apropin tindran una visibilitat dels vianants millor. “La rambla Nova és estreta, hi ha molts cotxes aparcats i sovint no es podia veure amb prou antelació si creuava algú”, va detallar la regidora de Mobilitat, Begoña Floria.

De fet, l'any passat es van produir sis atropellaments en aquesta zona, dos amb ferits greus, i el 2009 se n'hi van registrar set.

La posada a prova d'aquest nou model anirà acompanyada d'una altra estrena: la d'un paviment antilliscant de color vermell que s'instal·larà a la zona de frenada, davant del pas de vianants a l'encreuament entre la rambla Nova i el carrer Méndez Nuñez.

En cas que l'Ajuntament decideixi finalment estendre aquests canvis a altres passos, aquest model es limitarà a encreuaments no regulats per cap semàfor.

LA XIFRA

6
atropellaments
es van produir l'any passat a la rambla Nova, en dos dels quals hi va haver ferits greus.

Estudien la instal·lació de més semàfors

L'àrea de Mobilitat ha aplicat en els darrers anys diverses mesures per intentar reduir el nombre d'atropellaments, com ara la instal·lació de balises i de pilones reflectores als passos, o la retirada de mobiliari urbà. La instal·lació de semàfors a punts sense regulació és una altra via, tot i que Floria va detallar que sempre precedida d'un estudi que la consideri adient. Ara es treballa en la instal·lació d'un nou semàfor al carrer Rovira i Virgili.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.