Tarragona posarà a prova durant els pròxims sis mesos un nou model de pas de vianants amb l'objectiu d'evitar atropellaments en un dels punts més cèntrics i amb més circulació de persones: el tram final de la rambla Nova, fins al Balcó del Mediterrani. Aquest nou disseny, batejat com a pas de vianants “asimètric”, s'aplicarà en cinc punts diferents d'aquest tram i, si es demostra que és efectiu, s'aplicarà en altres zones de la ciutat amb unes característiques similars.
La peculiaritat que tenen aquests nous passos de vianants (que s'han inspirat en part en un model ja provat a la capital navarresa, Pamplona) és que s'augmenta la separació entre la línia d'aturada dels vehicles i la zona de pas dels vianants, que ara se situarà a dos metres de distància. D'aquesta manera, els cotxes que s'hi apropin tindran una visibilitat dels vianants millor. “La rambla Nova és estreta, hi ha molts cotxes aparcats i sovint no es podia veure amb prou antelació si creuava algú”, va detallar la regidora de Mobilitat, Begoña Floria.
De fet, l'any passat es van produir sis atropellaments en aquesta zona, dos amb ferits greus, i el 2009 se n'hi van registrar set.
La posada a prova d'aquest nou model anirà acompanyada d'una altra estrena: la d'un paviment antilliscant de color vermell que s'instal·larà a la zona de frenada, davant del pas de vianants a l'encreuament entre la rambla Nova i el carrer Méndez Nuñez.
En cas que l'Ajuntament decideixi finalment estendre aquests canvis a altres passos, aquest model es limitarà a encreuaments no regulats per cap semàfor.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.