Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

Xàtiva celebra el 761 anys de la fira d'agost

Enguany hi ha actes de tota mena sobre la base del que fou una fira de ramat

Albereda de Xàtiva, lloc on es concentra la major part de les activitats de la Fira. Foto: ESCORCOLL.

La Fira d'Agost o Fira de Xàtiva és una fira, originariament del bestiar, que té lloc a aquesta ciutat valenciana i que començà a celebrar-se el 1250 pel Privilegi de Jaume I.

Inicialment se celebrava en la tardor, però actualment té lloc del 4 al 20 d'agost. En temps recents ha combinat l'oferta cultural amb les atraccions de fira i el mercadeig. La fira pròpiament del bestiar, ha passat a un segon terme quedant gairebé reduïda a un concurs de tir i arrossegament que té lloc des de principis dels 70.

D'entre els actes i costums tradicionals d'aquesta fira destaquen el cant d'albades i l'esmorzar de fira compost de sardina, pimentó i olives. També s'ha de subratllar l'exposició d'imatges de la fira de l'any passat, el concurs de paelles del dia 19 d'agost.

Així doncs, des de divendres 29 de juliol, fins al 20 d'agost, la vila viu un festival de bandes de música, una concentració de motos, una simultània d'escacs, folklore vingut d'altres terres, i un bon grapat d'activitat lúdiques i festives.

Pràcticament des d'el 1250 que se celebra tots els anys, malgrat algunes suspensions ocasionades per epidèmies i durant la crema de la localitat per odres de Felip V.

Darrera actualització ( Dijous, 28 de juliol del 2011 11:18 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Eduard Ibáñez Cardona (Novetlè)

Estimats amics: Vull  comentar-vos que la Fira, pròpiament dita, es cel.lebra del 15 al 20 d´agost, i que en el que comenteu de l´esmorzar de fira, s´haveu deixat l´ou fregit(per als orientals, ou ferrat), com a element central de l´esmorzar, acompanyat de les sardines i els pimentons fregits. les olives són en tot cas, opcionals, i no van en el plat.


Si no vos importa  passar una mica de calor diurna i  basca( xafogor) nocturna, ara hi han fins i tot aspersors publics, vos anime a que vingueu a gaudir de la Fira, en la que els ventalls, les botijes i els bastons, són elements molt típics. Els cants d´albaes són un esdeveniment cultural de primer ordre, que vos recomane. Pregunteu en l´oficina de turisme.si es quedeu més d´una  jornada podreu visitar el casc històric, el museu; La Seu i el castell, de gran importància cultural i històrica.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter