Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
policial

Maçanet multa 5 prostitutes que exerceixen a l'N-II

Les sancions oscil·len entre els 200 i els 300 euros, i encara no s'ha enxampat cap client, que hauria de pagar 3.000 euros

L'alcalde no pretén “perseguir” les noies sinó “espantar” els clients

Una patrulla de la Policia Local de la Jonquera sancionant una prostituta Foto: MANEL LLADÓ.

L'Ajuntament de Maçanet de la Selva ha passat de les paraules als fets pel que fa a la regulació i l'eliminació de la prostitució al carrer. Fa pocs dies l'alcalde del municipi, Antoni Guinó (CiU), va emetre un ban per tal de frenar l'exercici de la prostitució al terme municipal, que ja ha donat els seus resultats. De moment la Guàrdia Municipal de Maçanet ja ha imposat cinc sancions, entre dilluns i dimarts, a totes les noies que exerceixen la prostitució als vorals de l'N-II. La multa se situa entre els 200 i els 300 euros. Així, el consistori no ha volgut esperar l'ordenança de civisme i convivència que va anunciar el Departament d'Interior del govern, que està previst que entri en vigor a finals d'any, i ja ha actuat amb contundència. De moment, segons va reconèixer ahir l'alcalde, encara no s'ha sancionat cap client –les multes als clients poden arribar fins als 3.000 euros–. En tots dos casos, l'Ajuntament creu que es tracta una mesura prou dissuasiva per evitar l'actual saturació d'aquesta activitat en les vies públiques. “Més que anar al darrere de les noies, volem espantar els clients”, explica l'alcalde, que reconeix que “és una batalla contra una activitat que dóna molt mala imatge del municipi i de Catalunya”.

Es declaren insolvents

Guinó diu que han pres aquesta decisió després de les reiterades queixes dels veïns que han de circular, també amb menors, per camins i per entrades a cases de pagès on estan situades aquestes prostitutes. Alhora, l'alcalde, reconeix que és difícil que l'Ajuntament acabi cobrant aquestes multes de les noies ja que es declaren insolvents.

LA FRASE

És una batalla contra una activitat que dóna molt mala imatge del municipi i de Catalunya
Antoni Guinó (CiU)
alcalde de maçanet de la selva

304 multes a la Jonquera i només 20 de cobrades

La Jonquera va ser el primer municipi de les comarques gironines que va aprovar una ordenança contra la prostitució a les carreteres. La normativa es va aprovar el mes de juliol del 2009, però el llavors alcalde, Jordi Cabezas, va anunciar el mes de febrer del 2010 que l'Ajuntament deixava de multar les prostitutes i els clients. De les 304 multes que es van posar només en van cobrar una vintena, totes de clients enxampats in fraganti.

Darrera actualització ( Dimecres, 3 d'agost del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter