Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Batudes de senglars, de nit, al Pla de l'Estany

Exemplars de porc senglar abatuts per caçadors, en una imatge d'arxiu. Foto: DAVID BRUGUÉ.

Les incursions dels cabirols és un problema afegit a un altre de més abast que tant a Santa Pau com a la majoria de municipis agrícoles es pateix des de fa molts anys, com són les destrosses a cultius que fa el porc senglar. En una de les comarques més castigades, el Pla de l'Estany, acaben de fer una batuda nocturna –quan es fa fosc és quan solen sortir a menjar– pels termes de Sant Miquel de Campmajor, Camós i Palol de Revardit, que ha permès matar sis exemplars, segons Carles Dilmé, president de la Federació de Caça de Girona, que compta amb unes 13.000 llicències. Ha estat una prova que es podria repetir, ha anunciat. I és que aquesta època de l'any és molt prolífica en incursions de senglars als camps perquè aquests estan plens de menjar.

L'efecte TAV

Des que s'ha obert el traçat del tren d'alta velocitat, els caçadors de la banda de llevant de la línia han notat una menor presència de senglars. “El porc, que baixa de la muntanya, va superar l'N-II, i l'autopista ja li va costar més, però la barrera que suposa el tren els resulta infranquejable”, diu Dilmé. Dels 180 porcs que solien matar anualment les colles de les comarques afectades s'ha passat a matar-ne només entre 20 i 30.

Darrera actualització ( Dimecres, 10 d'agost del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter