Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
SANT POL DE MAR (Maresme)
Firamar i Festival d'Havaneres

Sempre a la vora del mar

La fira inclou activitats relacionades amb l'ofici de pescador. Foto: P. ESTOL.

A Sant Pol les cases miren al Mediterrani, molts dels seus habitants han estat mariners, pescadors o amb ocupacions vinculades a la pesca des de terra estant. El mar ha estat històricament el paisatge que més ha marcat la vila. Per això, passat l'equador de l'agost, i una setmana després de la Fira Alternativa, arriba Firamar, la mostra d'arts, oficis i motius mariners, que des de fa uns anys coincideix amb el Festival d'Havaneres.

Com a novetats, enguany la fira inclou un taller en què el visitant aprendrà a salar seitons (a les veles del Grup Llebeig), i hi serà present el bot salvavides de Calafell, una barca catalogada que data de mig any 1905. Aquest bot protagonitzarà diumenge una exhibició que tindrà com a públic preferent les barques dels pescadors professionals santpolencs, vingudes dels ports d'Arenys i Mataró. La darrera sortida del bot salvavides que es recorda es va produir el 20 de juny de 1954. Pel que fa al Festival d'Havaneres, que arriba a la novena edició, hi participaran Els Pescadors de l'Escala, Cubacant, Morralla i Port-bo. I per tercer any consecutiu, es durà a terme el concurs de composició d'havaneres Vila de Sant Pol.

20 i 21 d'agost. Al passeig de la Punta i platja dels Pescadors. Festival d'Havaneres: dissabte, a les 22 h, a la Punta.
i

DESTAQUEM

Dissabte, 20
9.30 h. Subhasta real de peix a la platja de les Barques
11.30 h. S'obre la fira. Parades a la plaça del Torrent Arrosser i el passeig de la Punta
22 h. Festival d'Havaneres i 3r Concurs de Composició d'Havaneres Vila de Sant Pol. A la plaça del Pou. Preu: 4 euros
Diumenge, 21
8.30 h. Demostració de pesca
amb artó. Platja de les Barques
12 h. Exhibició del bot salvavides de Calafell a la platja de les Barques
19 h. Arribada del rei Neptú i cercavila fins a la plaça del Pou
21 h. A la pl. del Torrent Arrosser, mostra de cuina de plats tradicionals amb productes del mar
Darrera actualització ( Divendres, 19 d'agost del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter