Dissabte, 26 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Roses i la Jonquera reclamen una llei contra els venedors de ‘top manta'

Els ajuntaments estan farts de lluitar sols contra aquest fenomen

A la població fronterera compten fins a 70 venedors diaris i a la costanera, 150

Un venedor de top manta a la platja de Roses, en una imatge d'aquest estiu. Foto: M.VICENTE.

Els ajuntaments de la Jonquera i Roses reclamen a la Generalitat una llei per lluitar contra els venedors de top manta. Segons expliquen els regidors responsables d'aquesta àrea dels dos municipis altempordanesos, els consistoris estan farts de lluitar sols contra aquest fenomen i asseguren que el problema és que encara que hi hagi detencions i decomisos, els venedors il·legals tornen als carrers en poques hores.

El regidor de Comerç de la Jonquera i responsable del barri del Portús, Joan Bella, explica que el problema principal al municipi fronterer es concentra al Portús, on arriba a haver-hi 70 venedors en un sol dia a l'estiu. “Depèn del dia, però hi ha moments que s'acumulen deu venedors davant d'una botiga”, relata. “Som conscients que és un problema difícil i que no és un problema només de la Jonquera ja que és d'àmbit estatal i fins i tot mundial però hi volem lluitar en contra”. El regidor recorda que no és l'únic que defensa la necessitat d'una regulació i considera que és prioritari.

Precisament, el regidor de Seguretat de Roses, Àngel Tarrero, coincideix a destacar que cal exigir una llei per poder lluitar contra aquest fenomen. “Els ajuntaments podem fer ordenances però no podem anar més enllà” assegura Tarrero, que recorda que encara que la policia actuï molt, el problema continua.

Al centre i a la platja

Àngel Tarrero explica que aquest estiu s'han trobat que la pressió que hi havia al passeig marítim ha fet que els venedors de top manta s'hagin traslladat al nucli antic de la població i també a la platja. Ara l'Ajuntament està mirant d'evitar-ho. A més, s'han trobat alguns conflictes entre els venedors en les últimes setmanes.

LES XIFRES

300
venedors ambulants
hi havia l'any passat a Roses, i aquest any el nombre ha baixat a la meitat, amb 150.
70
venedors il·legals
arriben a comptar en un dia al barri del Portús, on hi ha la problemàtica més gran de la Jonquera.
3,5
tones de material
decomissat calculen que porten ja a Roses des de principi d'any, amb 173 actes policials.

La pressió policial a la venda il·legal

Aquests dos ajuntaments empordanesos són els que pateixen més la problemàtica de la venda ambulant il·legal de les comarques gironines. Tant l'Ajuntament de la Jonquera com també el de Roses asseguren que és imprescindible la presència policial i la col·laboració conjunta entre Mossos d'Esquadra i policies locals. Tot i això, els dos consistoris coincideixen a destacar que el principal problema és que encara que es facin molts decomisos i es facin detencions, en poques hores els venedors tornen a estar al carrer venent perquè el màxim que els poden imputar, diuen, és una falta administrativa.

Darrera actualització ( Diumenge, 21 d'agost del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter