turisme
La Costa Brava manté toros i flamenques als aparadors
Els productes basats en el clixé espanyol continuen sent presentes a la majoria de botigues de records turístics
Els comerciants asseguren que són els articles més demanats pels visitants
Els vestits de flamenca i el toro continuen estant presents a les botigues de records turístics de la Costa Brava. Els dos únics productes que fan la competència als articles basats en el clixé espanyol són els relacionats amb el Barça i Gaudí. Els responsables de les botigues de souvenirs asseguren que la tendència no ha canviat en els últims anys i que els visitants continuen preferint les castanyoles a la barretina o als objectes mariners, per exemple.
Les associacions de comerciants consultades pel diari asseguren que s'ha experimentat un retrocés en el nombre de botigues especialitzades en venda de records. Algunes han estat substituïdes per basars o botigues de bijuteria o d'art africà. Els comerciants diuen que els turistes que vénen a la costa gironina no estan informats de les diferències entre l'Estat espanyol i Catalunya, i ho atribueixen al fet que les preferències dels turistes siguin aquestes.
Tot i això, la Generalitat continua apostant per promoure els productes típics del país amb la iniciativa Empremtes de Catalunya. Hi ha un catàleg de 228 articles que inclou figures del drac de Sant Jordi, joies d'inspiració modernista, titelles que evoquen cançons catalanes o ceràmica de la Bisbal, i que pretén que els visitants que viatgen al nostre país s'enduguin una imatge “real i garantida” de Catalunya.
Menys vendes