Castellers i aficionats hauran d'agafar forces, perquè demà comença una marató castellera de traca i mocador. El calendari ha volgut que les diades de la festa major de Vilafranca siguin de dilluns a dimecres, de manera que els Castellers de Vilafranca actuaran cinc dies seguits. I no són els únics a qui se'ls gira feina.
Els Castellers de Vilafranca ja fa temps que són en una altra galàxia, i volen demostrar-ho a casa amb una actuació de somni. El seu castell estel·lar per aquest Sant Fèlix és el dos de nou sense manilles, que, després que l'any passat descarreguessin el dos de vuit net, ja no sembla impossible de vèncer. Abans, però, obriran la diada amb el ja tradicional quatre de nou amb l'agulla, i per si no n'hi hagués prou duen al cap el colós tres de deu i el pilar de vuit.
Amb un programa com aquest, ningú els pot fer ombra, però els Minyons de Terrassa volen plantar cara amb dos castells de gamma extra. Tot just tornats de vacances, l'intensiu d'aquesta setmana els ha de permetre repetir, com a mínim, l'actuació que van fer per la festa major de Terrassa, amb el dos de nou i el pilar de vuit com a castells estel·lars. Els malves aprofitaran els darrers assajos i les actuacions de dissabte a Sitges i diumenge a Sants per preparar aquests castells i potser fins i tot alguna cosa més.
Les colles de Valls no tenen tan clar el programa, condicionat als resultats d'aquest cap de setmana. Pel que fa als rosats, han treballat el nou de vuit i porten un bon rodatge del cinc de vuit, que qui sap si es podria traduir en el cinc de nou. El castell de gamma extra que els vermells veuen més a punt és el dos de nou. És clar que encara els queden algunes assignatures pendents.
Cap de setmana de compromís
El Catllar i l'Arboç seran dues diades decisives perquè les colles de Valls i els verds afrontin Sant Fèlix. Vella de Valls i Castellers de Vilafranca volen portar castells de nou a totes dues places, mentre que la Joves té com a principal objectiu recuperar el cinc de vuit. Al Catllar també hi serà una potent Jove de Tarragona que vol repetir la tripleta màgica assolida per Sant Magí. Per als verds, la marató continuarà dilluns, amb la vigília de la festa major, i continuarà dimecres amb la diada de Sant Ramon. Cinc dies consecutius de grans castells que hauran d'afrontar amb la ressaca del viatge a l'Índia. Un senyor repte.

































Comentaris
Felicitar la colla de la Vila de Gràcia. Amunt!!
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.