Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
ALELLA (Maresme)
Setmana del Vi de la DO Alella

Entre copes a la DO Alella

La verema de les vinyes de la DO Alella ja ha començat. Foto: GERARD ARIÑO.

La riquesa d'olors, gustos i varietats de la DO Alella es pot experimentar durant els propers deu dies als quinze municipis que en formen part i que organitzen activitats per donar a conèixer els vins de la zona. La 2a Setmana del Vi de la DO Alella s'enceta avui amb propostes per a tots els sentits. Diversos restaurants ofereixen menús amb plats maridats amb vins de la zona i alguns amb música en viu. Hi haurà també visites guiades a cellers; passejades per les vinyes a peu, en segway o en poni; música en viu, cinema i exposicions de pintura i fotografia.

Aquest diumenge, a les 10 del matí, a la masia de Carrancà de Martorelles, dos masovers faran una visita teatralitzada a les vinyes del poble i explicaran com era la cultura del vi just abans de l'arribada de la fil·loxera. L'activitat, que és gratuïta, es complementa amb un tast de vins de la DO Alella i la xerrada d'un historiador local.

El proper diumenge, el celler Bouquet d'Alella organitza una verema amb trepitjada de raïm i premsat en què els assistents es podran endur el most a casa amb instruccions per fer el seu propi vi. El preu de l'activitat és de 22 euros.

Del 23 de setembre al 2 d'octubre. Hi participen 15 municipis del Maresme i el Vallès Oriental.

Verema romana

Els romans celebraven l'inici de la verema amb una festa anomenada Vinalia Rustica, on no faltaven les invocacions a Júpiter per aconseguir una bona collita. El parc arqueològic de la Cella Vinaria, a Teià, organitza aquest cap de setmana visites teatralitzades i tot un seguit d'activitats per donar a conèixer aquest centre de producció vinícola de la Laietània romana, que ja era operativa entre els segles I aC i V dC.

Darrera actualització ( Divendres, 23 de setembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter