Barcelona, pionera en l'ús de motos elèctriques
L'Ajuntament rep 17 escúters cedits per Honda per efectuar proves d'adaptabilitat en àmbits urbans
És l'única ciutat europea que participarà en aquest programa previ a la comercialització dels vehicles
L'Ajuntament de Barcelona ha rebut aquest dijous 17 motos elèctriques de la marca Honda, tipus escúter, per efectuar proves d'adaptabilitat d'aquests models a usos urbans en l'àmbit europeu.
Segons que ha informat el consistori barceloní, s'ha fet efectiu el conveni de cessió per part d'Honda de 17 unitats d'escúters elèctrics, model EV-Neo, a l'Ajuntament de Barcelona, a més d'una altra unitat al RACC, fins al 31 de març de 2012, amb possibilitat de pròrroga.
A més dels vehicles, Honda també ha cedit 9 carregadors ràpids, 18 carregadors transportables i 18 transformadors de corrent.
La cessió s'emmarca dins de l'aposta d'Honda per la ciutat de Barcelona com a “camp de proves” del seu nou escúter elèctric per a la seva comercialització a Europa.
D'aquesta manera, la capital catalana es converteix en la primera i única ciutat europea escollida fora d'Àsia per dur a terme aquesta prova pilot, amb la finalitat d'adaptar aquest model, que ja es comercialitza al Japó i que s'ha dissenyat per a usos laborals, com serveis de repartiment i missatgeria.
Aquestes motos estan dissenyades específicament per a ús urbà, amb zero emissions de CO2, una única plaça i autonomia de 34 quilòmetres.
La càrrega de la bateria es pot fer amb un carregador normal, en un temps de 3 hores i mitja aproximadament, o amb un carregador ràpid, capaç de fer la càrrega en 30 minuts.
Amb aquesta prova, a Barcelona s'avaluaran aspectes com el procés de càrrega de les bateries, si l'autonomia de l'escúter és adequada per a l'ús per al que ha estat dissenyat, com afecta a l'autonomia les condicions ambientals al llarg de l'any, així com el balanç de les incidències tècniques i les oportunitats de millora.