Societat

El corredor mediterrani ja és oficialment una prioritat de la Comissió Europea

L'eix ferroviari connectarà els ports de Barcelona, Tarragona i València amb Cartagena, Almeria i Algesires

Es descarta la travessia central pels Pirineus

El corredor mediterrani ja és oficialment una prioritat de la Comissió Europea. Brussel·les subvencionarà l'eix ferroviari de mercaderies que connecta la frontera francesa amb Barcelona, Tarragona, València, Cartagena i Almeria. Des d'Almeria, el traçat continuarà per l'interior fins a Granada, per arribar després a Algesires.

L'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, descarta la travessia central dels Pirineus, però preveu connectar Saragossa i Madrid amb Algesires i els corredors mediterrani i atlàntic.

La Comissió Europea finalment ha optat per no mullar-se i apostar per “gairebé tots els grans eixos” proposats per l'estat espanyol, segons es recull en el document que ha donat als periodistes.

El corredor mediterrani s'ha inclòs “seguint tota la costa des de la frontera francesa via Barcelona i València, fins a Cartagena i Almèria”, diu el text. “Des d'Almeria, segueix una ruta interior a Granada i després Sevilla”. El mapa distribuït per la Comissió també mostra la connexió fins a Algesires.

El corredor atlàntic també ha estat acceptat com a prioritari per la CE. L'eix connectarà Portugal, via Madrid i Valladolid, amb el País Basc, “incloent Bilbao com a port principal”.

El text de la Comissió indica que la travessia central dels Pirineus que el ministre José Blanco va pactar amb França “no es farà en el termini del 2030” perquè “els estudis sobre viabilitat encara s'estan fent”. Amb tot, la CE deixa oberta la porta a aquest projecte “a llarg termini” ja que tant França com l'estat espanyol, diu, el volen.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.