Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Societat

Els oportunistes de la xenofòbia

Un llibre de Xavier Rius analitza l'expansió de PxC a Salt

Recorda la “deslegitimació” de Pineda des de dins i fora de l'Ajuntament

Un grup de saltencs, en la manifestació del 22 de gener passat en què es va reclamar més seguretat al poble. Foto: LLUÍS SERRAT.

“Aspiro a fer un servei al país [...]. Sóc una persona demòcrata i crec en la democràcia [...]. No sóc racista, sóc realista.” Són algunes de les afirmacions del líder de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, entrevistat el setembre de l'any passat per al llibre Xenofòbia a Catalunya, que acaba de sortir del forn. El periodista barceloní Xavier Rius analitza l'expansió de PxC a Catalunya i en poblacions com ara Salt. Rius fa arrencar l'anàlisi de la voluntat de l'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, de no empadronar els estrangers del municipi que estiguin en situació irregular i de denunciar-los a la policia. Des d'aquell moment, sosté Rius, CiU ha compartit alguns discursos amb PxC al país i li ha donat la raó amb certes afirmacions.

De Salt, l'autor repassa el creixement de la població extracomunitària, que el 1999 representava el 5,13% del cens i que el 2007 havia arribat al 41,77%. Això ha ajudat a crear el caldo de cultiu perquè el partit de Josep Anglada hi hagi crescut i perquè en les darreres municipals arribés als tres regidors, dels quals dos han passat al grup mixt. Rius, però, sosté que els regidors saltencs són més oportunistes que racistes. “Els que entren a PxC no són racistes sinó que són purs oportunistes i més perillosos que el mateix Anglada”, assenyala Rius, que és col·laborador d'aquest diari.

Salt ha viscut períodes de convulsió els últims anys, que alguns han aprofitat, sosté Rius, per reclamar més seguretat i altres per desacreditar l'exalcaldessa Iolanda Pineda. “Des de sectors ciutadans i polítics hi ha hagut una clara voluntat de deslegitimació constant de Pineda. Quan l'anterior ajuntament va promoure l'àrea de renovació urbana (ARU), Torramadé va criticar que el projecte no tenia finançament.”

En el llibre, Rius afirma que les crítiques de Torramadé van arribar després que l'alcalde actual proposés a Pineda un pacte entre el PSC i CiU per fer fora del govern ERC, soci dels socialistes, i que incloïa que Torramadé encapçalés Urbanisme. El llibre serà presentat avui a la tarda (a les set) al centre cívic de Santa Eugènia, a Girona. L'autor diu que l'equip de govern no va contestar-li la petició de fer l'acte a Salt.

Darrera actualització ( Dijous, 3 de novembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter