Les falles de Durro, amb la festa de Sant Quirc, marquen l'inici de les tradicions paganes relacionades amb el foc que cada any desenes de pobles del Pirineu celebren entorn del solstici d'estiu. Un centenar de fallaires participen dissabte a la nit en el descens de les falles de Durro. Des de l'ermita romànica de Sant Quirc, els participants d'aquesta mil·lenària tradició, amb falles a la mà, recorren a la claror del foc i de la lluna els 1.500 metres que la separen del poble. Allà centenars de persones esperen l'arribada i el passeig pels carrers de la vila. Les falles es fan amb fusta de pi que tingui teia i se subjecten a manera de torxa.
Un cop al poble, hi ha ball i xerinola al voltant d'una gran foguera instal·lada a la plaça del poble. La festa de les falles es completa amb activitats de tot tipus (activitats infantils, concerts, romeries, espectacles...), que duren des de la primera baixada –la de Durro– fins a l'última, la de Taüll, el 17 de juliol.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.