Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
benestar social

La residència de Castelló és un referent en els últims deu anys

Celebren l'efemèride d'aquest centre per a gent gran, que disposa de 120 places i de 80 empleats

Acte institucional de la commemoració, amb el parlament de les autoritats. Foto: A.V.

La residència asil Toribi Duran de Castelló d'Empúries, amb 120 places i 80 treballadors, s'ha convertit en “un referent de la comarca”, com va dir el seu director, Manel Pons. Ho va dir en la celebració d'ahir del desè aniversari de la refundació, després d'anys d'haver estat tancada i abandonada. “És un somni fet realitat”, va dir l'alcalde, Xavier Sanhellí, que va voler recordar que van apostar per preservar l'edifici –un immoble singular en forma de creu grega–, que és sostenible econòmicament –va costar 3,6 milions d'euros sense cost al municipi–, i ofereix un servei de qualitat.

El conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries, va destacar la “idoneïtat” de fa 10 anys de recuperar, amb les dues fundacions socials que hi ha, aquest servei social de qualitat. I va recordar, com també va fer a la missa commemorativa el bisbe de Girona, Francesc Pardó, que malgrat la crisi “no volem renunciar al benestar social”. La prova d'això és que com que el servei d'àpats per celebrar la commemoració va fallar, els mateixos treballadors de l'asil van elaborar-ne el piscolabis final. L'asil es va inaugurar el 1899 arran d'una deixa del castelloní Toribi Duran que va fer fortuna a Amèrica. Al llarg dels últims 10 anys més de 800 persones han passat pel centre social.

LA FRASE

Fa deu 10 anys del somni. Ara és una realitat. Però ha estat difícil d'aconseguir
Xavier Sanhellí
alcalde de castelló d'empúries
Darrera actualització ( Diumenge, 4 de desembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter