Vic s'omple aquests dies de personatges de l'Edat Mitjana i de fins a 350 parades d'alimentació, decoració i lleure que permeten al visitant degustar i comprar coques, pans acabats de fer, formatges i embotits. Els productes alimentaris se sumen a l'oferta d'herbes, teixits, perfums o joguines, entre altres.
El Mercat Medieval de Vic, que engega aquest dilluns la seva setzena edició i que durarà fins dijous, proposa un ampli ventall d'activitats que també inclou cercaviles, demostracions, exhibicions, exposicions i visites guiades. La Ruta dels oficis, per exemple, és un recorregut amb un seguit de parades on es fan demostracions d'oficis medievals. Els visitants poden veure el carboner, el terrissaire, el picapedrer, el cisteller, el ferrador o el forjador, juntament amb constructors d'instruments musicals de fusta o experts en l'art de l'escriptura.
L'Octavi té una parada a la plaça de la Catedral i, a més, participa en la Ruta dels oficis. El seu és el de copista i il·luminador, una pràctica que a dia d'avui gairebé ha desaparegut. Segons ha explicat, els copistes –aquells que reproduïen textos– i els il·luminadors –els que hi donaven color– treballaven als scriptorium, en monestirs. Aquests oficis els exercien habitualment monjos o persones il·lustrades, i podia ser que una sola persona realitzés les dues tasques o que ho fessin dues persones diferents.
El Mercadal V.O.
Un dels principals atractius del Mercat Medieval de Vic és el Mercadal V.O. (versió original). El Mercat Medieval reserva un espai situat a les adoberies per recrear un mercat vigatà del segle XV. Així, es poden conèixer quins productes, quina moneda o quins personatges hi havia a l'Edat Mitjana a Vic.
Els figurants, la majoria veïns, són voluntaris i voluntàries que faran de peixaters, cistellers o flequers i que han rebut formació teatral durant dos mesos per interpretar les conductes dels personatges que representen.
El preu de l'entrada es bescanvia per una reproducció de croats, les monedes que circulaven a l'Edat Mitjana. Amb els diners es podrà adquirir algun dels productes del mercat o tastar un plat medieval a la taverna.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.