Cardona reviurà la història del setge de 1711 durant el qual va resistir el primer dels atacs que les tropes borbòniques van llançar contra el castell i la vila en el transcurs de la Guerra de Successió. Tres segles després de la derrota borbònica al setge de Cardona, l'Ajuntament i el Museu d'Història de Catalunya han programat diversos actes.
Després de l'acte institucional i d'una breu escenificació del desenvolupament del setge de Cardona, la comitiva visitarà l'edifici de la casamata –antic polvorí del castell–, recentment restaurat. La jornada finalitzarà als peus del baluard de Sant Llorenç, on es farà una ofrena floral i una companyia de Miquelets llançarà tres salves d'honor en homenatge als defensors del castell. A la tarda, l'historiador Francesc Serra pronunciarà una conferència i la col·legiata de Sant Vicenç acollirà un concert de música barroca. Durant tot el cap de setmana hi haurà visites guiades al castell i pels escenaris històrics del setge de 1711.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.