Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari
Consum

Dinars per combatre la crisi

Un restaurant de Calafell i un altre de Mataró ofereixen àpats per un euro sense renunciar a la qualitat

Els dos establiments coincideixen que la iniciativa els ha comportat un augment de la clientela

Andrés Llamas i Inés Cuenca a la cuina del Restaurant Llamas dimecres passat. Era la una del migdia i ja hi havia gent asseguda per dinar. Foto: A.M.
Cada cop hi ha mésrestaurants que adapten
la seva carta a l'actual situació econòmica

El pare d'Andrés Llamas va obrir ara fa 40 anys un petit restaurant de cuina de mercat i de temporada a l'avinguda d'Espanya de Calafell, al barri de Segur de Calafell, en uns moments difícils. Ara l'Andrés i la seva dona, Inés Cuenca, continuen amb el mateix esperit i s'adapten a la situació de crisi que afecta el municipi. Fa temps es van donar a conèixer a la comarca per abaixar fins al mínim el preu dels cafès i tallats i oferir-los a 0,50 euros i ara, des de fa un parell de setmanes, han posat el cartell de “dinars a 1 euro”. El nét del fundador, Àlex, explica sobre la proposta: “No surt a compte però si pot ajudar una mica la gent que es troba en una situació precària benvinguda sigui; a més, fa que la gent ens conegui.” Els dinars a 1 euro només se serveixen els dilluns i dimecres i consisteixen en un plat dels cinc primers del menú de 9 euros que tenen, sense beguda. Aquesta setmana, dilluns va tocar macarrons amb tomàquet i dimecres, mongetes tendres amb bledes.

L'anunci ha anat corrent amb el boca-orella i ha fet omplir l'establiment. Si cada dia el restaurant té unes trenta persones de mitjana, el dia que es fa l'oferta el nombre de gent que s'asseu a les seves taula es duplica. Tot i així, el que és cert és que l'oferta atreu comensals, però no trien l'oferta del dia. De les 60 persones que s'hi van asseure dilluns passat només deu van demanar el plat d'1 euro. Andrés Llamas explica que l'oferta es mantindrà –“i encara més al gener, perquè serà un mes molt dur”– i que llavors els seus clients es trobaran amb una altra oferta, els esmorzars a 3 euros, que inclouran un entrepà, una beguda i un cafè. Ja no serveixen el cafè a 0,50, però el preu dels entrepans ja s'ha abaixat fins a l'euro. El Restaurant Llamas té a tocar un supermercat i l'Andrés fa comparacions: “Oi que la gent ara prefereix les marques blanques? Doncs nosaltres també ens hem d'adaptar per poder tirar endavant el negoci, però sense abaixar la qualitat del producte.”

D'altra banda, a Mataró ja fa mesos que un restaurant ofereix “menús anticrisi”. I és que per només 1,95 euros tothom que vulgui dinar en aquest establiment –El Celleret– té garantit un plat casolà calent acompanyat de pa. “Tot va sorgir d'una conversa amb uns amics que ens van dir que hi havia un restaurant a Santander que oferia una iniciativa similar”, explicava un dels responsables de l'establiment mataroní, Manel Sousa.

A tall d'exemple, una de les propostes d'El Celleret pel que fa a menús anticrisi és un plat de “cocido extremeño”, és a dir, cigrons acompanyats d'un plat ple de carn d'olla, botifarra o botifarró, entre d'altres. Sousa va assegurar que aquesta idea té èxit: “Normalment tenim a dinar unes quinze persones de mitjana, però els primers dijous que hem posat en marxa la iniciativa hem arribat a 60 comensals.” El responsable del restaurant mataroní va comentar que la clientela agraeix aquest tipus de propostes perquè “fins i tot deixen més propina”.

Darrera actualització ( Diumenge, 18 de desembre del 2011 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter