Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 1 comentari Enviar un comentari

La Fapac denuncia l'eliminació de tots els ajuts del govern a les AMPA

La Federació de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya avisa del perill de suspensió de pagaments de les Ampa perquè no podran mantenir el servei de menjador

Volen que es reformi la LEC per implantar la sisena hora al sistema educatiu amb “caràcter general”

cuineres del menjador escolar de l'escola pública de primària Els Pins de Cornellà de Llobregat Foto: JUANMA RAMOS.

La Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya (Fapac) denuncia l'eliminació del 100% dels ajuts del govern a l'organització i a les AMPA catalanes, fet que afectarà al manteniment d'infraestructures de l'entitat. A més, la Fapac també avisa del perill de suspensió de pagaments d'algunes AMPA que no poden mantenir el servei de menjador perquè la Generalitat encara no ha pagat la subvenció de l'any passat.

Aquest dissabte s'ha celebrat l'assemblea de la Fapac de les Terres de Lleida on les AMPA de Ponent han acordat sumar-se a la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per la igualtat d'oportunitats que pretén evitar discriminació en l'eliminació de la sisena hora a primària.

El president de la Fapac a les Terres de Lleida, Ismael Alfaro, ha lamentat que l'eliminació de la sisena hora per part del govern acabi suposant discriminació entre centres, i sobretot entre l'escola pública i la concertada. Alfaro ha defensat els valors educatius que havia tingut l'aplicació de la sisena hora a l'ensenyament públic de primària. Per això, la Fapac està sumant suports al territori -en les últimes setmanes s'han celebrat assemblees a totes les demarcacions- per tal de presentar la proposta al Parlament i iniciar el procés de recollida de signatures.

La Fapac reclama “que el sistema educatiu permeti la plena equitat per tot l'alumnat escolaritzat”. L'entitat creu que caldrà reformar la Llei d'Educació de Catalunya per convertir la sisena hora en “una mesura implantada amb caràcter general a l'escola pública”. Aquestes reivindicacions s'han posat de manifest a la reunió que s'ha fet aquest dissabte a l'escola Riu Segre de la ciutat de Lleida entre els representants de les AMPA de les comarques de Lleida i la presidenta de la Fapac, Imma Fuyà, que ha posat l'alerta per la retallada d'ajuts del govern a les AMPA. Al març totes les AMPA de Catalunya celebraran la seva assemblea a Girona.

Darrera actualització ( Dissabte, 17 de desembre del 2011 14:25 )

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Joan Sanromà (Barcelona)

Quan el mal ve d'Almansa, a tots alcansa!

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter