Un camió amb matrícula francesa va caure ahir d'una alçada d'uns trenta-cinc metres a l'autopista A-9, prop del Pertús. Els dos ocupants del vehicle, el conductor, de cinquanta-tres anys, i l'acompanyant, de quaranta-tres, originaris del Rosselló, van morir a l'acte. L'accident es va produir a dos quarts de deu del matí, quan el camió, que venia de Perpinyà i es dirigia cap a la frontera, travessava el viaducte de les Cluses, l'últim viaducte en territori francès abans d'arribar a l'antiga àrea fronterera de l'autopista. Segons la Gendarmeria, el camió, d'unes 12 tones, va perdre el control per motius desconeguts quan estava avançant un altre camió de 38 tones amb matrícula espanyola, mentre al mateix moment un cotxe de turisme l'estava avançant a ell. En aquell sector de tres carrils, el camió més petit va rebotir contra el que intentava avançar, va travessar les barreres centrals a la seva esquerra i els dos carrils del sentit contrari abans d'emportar-se les últimes proteccions laterals de l'autopista i caure pel precipici. Els ocupants dels altres vehicles implicats no van resultar ferits. Segons les primeres investigacions, la pèrdua del control del conductor no es pot atribuir a la velocitat (anava a 90 quilòmetres per hora en un tram que fa pujada), ni al cansament, ja que havia sortit de l'àrea de Perpinyà poc menys d'una hora abans. El vehicle accidentat, que anava pràcticament buit –amb només alguns mobles que el conductor podria haver traslladat com un servei personal–, va ser retirat a final de tarda.
Societat
Trànsit
Un camió cau d'un pont de 35 metres prop del Pertús i moren els dos ocupants
Tenia matrícula francesa, venia de Perpinyà i anava cap a la frontera
Va perdre el control i va travessar el dos carrils del sentit contrari abans de caure pel precipici
Notícies de ...
LA XIFRA
90
quilòmetres per hora
. Es descarta que l'excés de velocitat del camió pugui ser la causa principal de l'accident.
Publicat a
- El Punt Avui. Comarques Gironines 29-12-2011 Pàgina 35

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.