Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Comentaris 60 comentaris Enviar un comentari

La Guàrdia Civil insta un home a parlar castellà

Un activista denuncia coaccions per l'ús del català i pel CAT a la matrícula

L'activista cultural i viticultor d'Espolla (Alt Empordà) Josep Maria Tegido-Mallart va denunciar ahir a El Punt Avui les coaccions de què va ser objecte dimarts per part de la Guàrdia Civil per haver parlat en català i perquè duia l'adhesiu del CAT a la matrícula del vehicle. Els fets van succeir quan Tegido-Mallart es dirigia en cotxe a Agullana, a l'Alt Empordà. Segons el seu relat, allà va ser aturat per tres agents de la Guàrdia Civil, sense uniformar, suposadament per fer un control rutinari.

Els problemes van començar quan els agents li van exigir que els parlés en castellà perquè –segons deien– no entenien el català. Després d'insistir durant una estona que s'adrecés a ells en castellà, “finalment troben el que necessiten per justificar la seva actuació. Manipulació de documentació: el CAT sobre les plaques de la matrícula. Per ser precisos, sobre la placa del davant”, relata Tegido-Mallart. Els agents –hi afegeix– li van dir que dur l'adhesiu és “com si jo hagués dibuixat un bigoti sobre la meva foto del carnet” i el van avisar que, si no el treia, hauria de pagar una multa de 3.500 euros. Els agents van aprofitar per alliçonar-lo sobre “Espanya i la Constitució” i la suposada “falta de respecte” del conductor i el van amenaçar de fer-lo esperar dues
hores “fins que arribés
un traductor jurat”.

El veí d'Espolla i els agents es van embrancar en una discussió sobre l'obligatorietat dels ciutadans de parlar en castellà amb la Guàrdia Civil fins que un dels guàrdies, cansat de discutir, el va amenaçar de detenir-lo: “O treus l'adhesiu o et portem detingut. Et passaràs dos dies al calabós”.

De sobte, just quan es disposaven a emmanillar-lo, un dels agents es va posar a parlar per telèfon amb algú i, immediatament, el van deixar anar i se'n van anar sense acomiadar-se davant la perplexitat de Tegido-Mallart, que no ha fet cap denún-cia formal dels fets.

Darrera actualització ( Divendres, 20 de gener del 2012 09:40 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

avatar Josep Trepat Font (Barcelona)

A aquests guàrdies no podria anar el Felip Puig a demanar-los el número de placa???

avatar Òscar Crusats (Barcelona)

On és CiU ?


Aquests fets, o de molt similars, passen amb certa regularitat, per no parlar del País Valencià on el terrorisme de carrer dels feixistes/espanyols campa a cor què vols sota la indiferència de les autoritats (que també ho deuen ser).


ejpanya i la seva paranoia nazi fot veritable fàstic.

avatar Laura Casamitjana [Catalunya Nació] (Barcelona)

Qui se salta la llei són el Guàrdies Civils. La llei deixa ben clar que tots els ciutadans de Catalunya tenen dret a usar el català o l'espanyol. Per tant, els guàrdies tenen l'obligació de respectar aquest dret. Si no ho fan, s'estan saltant la llei. I resulta paradoxal que qui ha de vigilar que la llei es compleixi, sigui els primers en saltar-se-la.

avatar JOAN VALENTINES (Sant Pere de Ribes-CATALUNYA)

Typical Spanish,i que amb l'INDEPENDÉNCIA, DEIXARIA DE SER NOTICIA.

avatar JOAN VALENTINES (Sant Pere de Ribes-CATALUNYA)

Srs. d'EL PUNT AVUI,
PER CERT:

És possible que feu respectar les vostres pròpies normes?:

NORMES DE PARTICIPACIÓ:

7.- L’idioma dels webs del Grup Hermes(entre ells el diari AVUI) és el català. Qualsevol aportació en un altre idioma serà traduïda automàticament a fi que els usuaris la puguin comprendre.

Si no s'aplica cap mesura perquè es compleixin les NORMES ESTABLERTES, és lògic pensar que el-els RESPONSABLES de la pàgina web d'EL PUNT AVUI, NO ESTAN COMPLINT AMB LA SEVA FEINA, i per tant perjudica els que si respecten aquestes normes.

PD/Aquest missatge s'anirà recordant sempre que hagi comentaris en altres idiomas.

VISCA CATALUNYA LLIURE! //*// , Tambe de botiflers…..

avatar Jordi Mir (Sant Celoni)

bueno, almenos estos no reparten ostias como los mossos...

avatar Miquel Altimires i Ros (Granollers)

Per sort, ja no hem de suportar tant, els energúmens de la guardia civil entre nosaltres

avatar JOSEP SERRET (Barcelona)

SRS DEL PUNT/AVUI, SI US PLAU, FACIN RESPECTAR LES SEVES NORMES, NORMA Nº7


Respecte als dos comentaris en llengüa estrangera, dons ni cas,en fèlix puig, tindria què prendre mesures al respecte, el tema de transit el porten els mossos,, i si fòs per terrorisme, tindria què ser un control senyalitzat amb agents uniformats, srs de ciu, prenguin nota, encara què a vostès pot ser, això ja els hi vagi bè, tot això es una mostra mes què la nostra ùnica sortida es l'independència,   

avatar joaquim PRAT (Riudaura)

la meva pregunta es " al ciudatans d'aquest Pais ¿qui ens defensa?

avatar Antoni Maria Gabarró i Ferrer (Tossa de Mar)

Sr. Jordivalls: veig que avui no toca sortir del cau el Sr. Manzanares, l'insigne doctor administrador de l'eutanàsia. Aquest mes fareu menys caixa si us paguen a tant la peça. Per cert que no em crec que us paguin tan l'insult com els sofismes més el·laborats i tinc molta curiositat per saber les tarifes que us beneficien. Dia arribarà que les coneixerem... i també sabrem la vostra veritable personalitat per vergonya dels vostres fills i nets.

avatar Antoni Maria Gabarró i Ferrer (Tossa de Mar)

Hi ha però en l'aportació intel·lectual del beneficiat Sr. Jordivalls una afirmació que comparteixo però en un sentit totalment contrari: és un error greu considerar que qui defensa el que és seu és un activista. Per a la Guàrdia Civil, quan es tracta de coses que ells volen simplement mortes, com és tot el que és català no assimilat i no codificat segons el seu imperi mental, és lògic que tots siguem activistes, però per un diari com aquest, amb tants anys ja a l'esquena i amb totes les penúries que pateix per no deixar-se enterrar, el titular és una mostra de la colonització mental que sofrim.


Per això em felicito de la dignitat del pretès activista català, quan els veritables activistes en el sentit pejoratiu del mot eren els joves guàrdies civils que no tenen fe en els resultats de l'eutanàsia constitucional i volen tornar a l'administració del terror, o com a mínim complementar ambdós instruments de sotmetiment.


Però per arribar al final

avatar Cornellanenc Cornellaenc (Cornellà de Llobregat)

1) Quan la Guàrdia Civil espanyola, o qualsevol altra autoritat d'ocupació, ens exigeix que usem l'espanyol, ens hauria de dir en quina llei es diu que tenim l'obligació de fer servir aquesta llengua. Si bé és cert que tenim el DEURE de saber-la, també tenim el DRET a usar-la (i per tant també a NO usar-la), ja que, com a mínim Catalunya i a les Illes Balears i Pitiüses, el català és oficial. 2) Qualsevol vulneració d'aquest dret s'ha de denunciar encara que tinguem la percepció que no servirà per a res, perquè si tothom denuncia serà més fàcil que certes autoritats hagin de fer alguna cosa i la ciutadania tindrà una percepció més exacta del genocidi lingüístic secular contra el català des de fa 500 anys (la llengua sempre és la companya de l'Imperi).

avatar Cornellanenc Cornellaenc (Cornellà de Llobregat)

I perquè els catalans ens hem d'acostumar a entendre que la llibertat del nostre país necessita del nostre (petit o gran) sacrifici. Qui vol alguna cosa, alguna cosa li costa. Qui pensi que la llibertat té un cost zero, que canviï de llengua ara mateix i s'estalviarà molts problemes. El que ens falta a molts catalans és dignitat. Amb dignitat, la llibertat és possible; sense dignitat, estem condemnats a l'esclavitud. Segons Tàcit, la condició de l'esclau és parlar la llengua de l'amo. Qui no vulgui entendre-ho, és que és neci o li agrada ser esclau.

avatar Antoni Maria Gabarró i Ferrer (Tossa de Mar)

Però per arribar al final, cal que la víctima de l'abús de poder, ho denunciï a la fiscalia i segueixi el tema si més no posant en evidència la injustícia constitucional. Malgrat que no hauria de ser així, llavors si que serà un simple català digne, simple però massa difícil de trobar com a resultat de l'administració del terror espanyol durant segles, que es veu abocat a ser un activista per continuar essent un home digne.


Tots els que tenim voluntat de no ser indignes ens hauriem de solidaritzar en la seva causa.

avatar Antoni Maria Gabarró i Ferrer (Tossa de Mar)

Sr. Prat: bona pregunta.


 


La resposta, som nosaltres mateixos i una mica, malgrat que molts no ho volen veure, l'opinió pública europea.


 


Europa té molta són i nosaltres estem dormint.

avatar Arnau Puigdengoles Caplligat (Lleida)

Home,en primer lloc que aquest JordiValls Capdefiga, sen torni al cony podrit de  la mare que el va parir,en segon lloc m'agradaria molt, que a Catalunya sols i hagués un cos de policia (Apart de l'urbana) i que aquesta fora la dels Mossos d'esquadra,malgrat que entre ells com em pogut compro-bar aquests dies ni  així de  fastigosos botiflers,també he de dir que no tots els GC.son com els fanàtics espanyol-eros de l'Alt Empordà,jo particularment he estat parat per controls de la GC.sempre els he parlat en Català i mai he tingut cap problema,i  duc l'adhesiu blau de CAT al costat de la L de Lleida i  a l'altra-banda de la matricula l'estelada,mai me ant dit res al respecte.Ah,i i al aeroport de Lleida-Alguaire  al GC. de la porta d'entrada de les pistes a  l'edifici de transit jo sempre li parlo en  Català i en  cap moment me a insinuat que li parli en Castella,sigui com sigui mes m'agradaria  de  que aquest fos un agent de la  Policia Catalana.

avatar JOSEP SERRET (Barcelona)

Sr Prat i Sr Antoni, la resposta tindria què ser , els nostres governants, però després de veure com fan manetes amb el pp, dons no ens queda mes remei què defensar-nos nosaltros mateixos, l'ùnica via seria la judicial , si no es denuncien els fets, sempre quedarà com què ens poden fer-hi el què vulguin, necessitem uns governants què ens portin per el camí de l'independència,,,,,,,,,,endavant   ScI,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,//*//

avatar Antoni Maria Gabarró i Ferrer (Tossa de Mar)

Sr. Serret: els "nostres governants" no són res més que els administradors del camp d'extermini i de treball on estem sotmesos. No tinguem doncs masses esperances en "els nostres governants", que no podem governar massa res de res.


Qui pensi el contrari anirà de frustració en frustració. És cert que nosaltres tenim dos drets: A) som electors dels administradors del nostre campament de refugiats d'abans de la solució final espanyola; i B) estem autoritzats a parlar i comunicar-nos, i per tant tenim veu entre nosaltres.


El primer dret és un parany perquè forma part del decorat d'impostures borbòniques i el segon és un dret realment poderós.


El viticultor empordanès ho encerta quan ha fet públic el fet, entre nosaltres. El sistema no es veu alterat. Ho encertarà encara més si quan la justícia espanyola trobi correcte el procedir de la guàrdia civil, i probablement l'amonesti a ell -cosa que sempre passa-, té capacitat

avatar JOSEP SERRET (Barcelona)

Jo Arnau , apart de tot el què has dit , m'agradaria saber què pinta encara la comissaria de policia a la via laietana, si el cos dels mossos son qui porta la seguretat ciutadana, ¿ què pinten ells ? pot ser algú em poguès respondre, una resposta amb cara i ulls, i no la de un espanyolete què nomes diria bagenades

avatar Antoni Maria Gabarró i Ferrer (Tossa de Mar)

econòmica, mental i familiar, per portar el cas a la jurisdicció europea. El sistema hostil s'altera davant de la veu promulgada fora del camp. Trobar-li les pessigolles a la serpent enorme de l'estat és molt pesat i llarg sobre tot si és cosa d'un o dos, o una dotzena.


Tal vegada Òmnium Cultural hauria d'obrir una oficina de defensa del català, no en referència a la llengua, sinó de la persona digne.


El que és una burla és que no estigui actuant el Síndic de Greuges que solament es mobilitza per cassos que afecten als marginals socials, quan el sistema margina tot el que és català no assimilat per l'imperi.

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter