Diumenge, 27 de maig del 2012

Tancar la finestra Tancar
Societat
Imprimeix Augmentar la font Mida de font normal Disminuir la font
Enviar un comentari

Pacten fer una rua de carnaval per encabir les colles llatines

L'Ajuntament de Barcelona i diverses entitats llatines han pactat una solució salomònica per enterrar la polèmica inflamant que s'havia generat arran dels canvis introduïts en la celebració del carnaval a la ciutat. De tots aquests el que havia aixecat més controvèrsia és la supressió de la rua central, una decisió que havia provocat que diverses comparses d'ascendència sud-americana quedessin, de cop, sense escenari per desfilar. Per esmenar-ho s'ha acordat fer una altra rua, amb caràcter, però, de barri, el dissabte 8 de febrer a l'avinguda Paral·lel, que permetrà l'encaix d'aquestes colles.

El comissionat municipal de Participació, Carles Agustí, ha explicat que la seva organització serà compartida per l'Ajuntament i la Fundació El Molino, que seran els que s'encarregaran de discutir els aspectes més logístics de l'acte. En principi hi participaran una vintena de colles de diferents nacionalitats, també catalanes, per reforçar el caràcter multicultural de la celebració.

L'acord ha servit per calmar el gran malestar que existia entre la comunitat llatina local per haver quedat foragitats d'una festa que senten com a molt pròpia. “És una solució òptima, ja que serà una rua diversa, que és el que nosaltres sempre hem defensat”, va comentar Javier Bonomi, de Fedelatina. Per la seva banda, Ernesto Carrión, de la Federació d'Entitats Peruanes de Catalunya, hi va afegir que amb aquesta decisió es dóna aixopluc a gairebé totes les colles que no havien trobat encara una desfilada alternativa per participar. Algunes, més aviat poques, ja havien pogut, però, reubicar-se en rues de barri o d'altres poblacions com ara Sabadell.

Darrera actualització ( Dijous, 26 de gener del 2012 02:00 )
Publicat a

Desar aquesta pàgina a:

Google! Digg! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Live! Technorati! StumbleUpon! Simpy! Yahoo! Wikio Barrapunto.com webeame.net Meneame Twitter Facebook! La Tafanera

Comentaris

Escriure un comentari
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable donar-se d'alta en el registre del Grup Hermes i acceptar les Normes de Participació. No s'admetran registres incomplets ni comentaris que vulnerin els drets i l'honorabilitat de les persones.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.
 

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Navès/Nacional la pàgina d'entrada

Ofertes de treball a Navès

TEI reforç Educació Infantil

AMPA Escola Lleida

25/05/12 23:46 - LLEIDA

AGENTE COMERCIAL

HELVETIA

25/05/12 12:39 - LLEIDA

Portal de feina de la Generalitat de Catalunya

Enquesta

Enquesta: Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
Aprovaries que el pagament de peatges desgravi en l'IRPF?
 

Més llegides

Tradueix-nos - Translate

Troba'ns a Facebook

Google +

Segueix-nos a Twitter