“La fira és com la vida, s'hi troba de tot.” Amb aquestes paraules, l'alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz, defineix l'esdeveniment festiu més important del municipi des de fa 161 anys: la Fira de la Candelera. Les xifres que acompanyen la festa són espectaculars: el nucli urbà d'aquest municipi del Baix Llobregat es converteix en una gran fira a l'aire lliure que ocupa 50.000 metres quadrats, que representen 1.500 metres lineals, amb uns 700 expositors, i els visitants s'hi compten per centenars de milers.
La Fira de la Candelera va ser declarada festa tradicional d'interès nacional l'any 2002 i el seu creixement s'ha mantingut de manera que, tal com explica l'alcalde, cada any hi ha expositors que es queden en llista d'espera per poder participar-hi. Ni tan sols la crisi ha pogut fer davallar l'interès d'empresaris i comerciants per ser-hi. Vista la importància de la fira, l'Ajuntament s'ha encarregat de complementar les retallades de les subvencions que han fet aquest any la Generalitat i la Diputació de Barcelona. “La Fira de la Candelera és una ocasió única per al teixit econòmic local per fer calaix en un mes especialment complicat com és el febrer”, argumenta Xavi Paz.
Tota la vila es converteix en recinte firal i el que va començar com un mercat agrícola ha anat sumant sectors fins a convertir-se en fira de fires. Comerç, artesania, alimentació, vins i noves tecnologies, entre altres sectors, es complementen amb un programa cultural i lúdic que permet que tothom hi pugui trobar algun element d'interès. La música, el teatre i les manifestacions de cultura popular també tenen cabuda en una cita que és ja una segona festa major per al municipi. Hi seran presents colles locals com la dels Matossers de Molins de Rei, els castellers de la vila, i elements tan emblemàtics com ara el Camell, una bèstia de foc recuperada l'any 1981 però basada en les tradicions molinenques del carnestoltes del segle XIX.
Vins i gastronomia tenen una presència destacada a la fira. En el cas de la Fira de Vins, el nombre d'expositors creix i passa de 17 a 24. Una de les novetats d'aquest any és la presència de la DO Penedès. És el primer cop en els 32 anys d'història d'aquesta mostra que s'opta per convidar una denominació d'origen i la intenció és que en vingui una de diferent cada any. Un dels atractius de la fira és l'àmplia oferta gastronòmica, que permet als visitants passar un dia a la fira i poder-hi fer tots els àpats sense moure-se'n. L'especialitat gastronòmica de la Fira de la Candelera és la coradella, un plat fet amb menuts que serveix de base als esmorzars de traginers, que es poden tastar en la majoria de bars i restaurants de Molins de Rei durant aquest cap de setmana. Dissabte es farà un concurs per triar quin és l'establiment que cuina la millor coradella i la més innovadora, i també hi ha un concurs de truites obert a tothom.
Per als que no vulguin desaprofitar l'oportunitat de firar-se, l'organització disposa d'un servei de consigna perquè es visitants hi puguin deixar els arbres i plantes que han comprat i seguir la seva passejada per la fira amb les mans lliures gaudint de la jornada.


































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.